-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Her er toppløse DB11
Aston Martin bretter av taket på sin DB11, og gjør klart for en drømmesommer neste år. I hvert fall for de heldige få.
Se det for deg: Blå himmel, tolv-femten grader i luften, trærne begynner å få farge igjen, fuglene har kommet hjem og lyden av en fire-liters V8-er triller inn bak frontruta på en takløs britisk sportsbil.
Kan det bli bedre?
Den drømmen vil Aston Martin oppfylle. For bestiller du nå, kan du få helt nye DB11 Volante i tide til den norske vårløsningen.
Tenker du på Aston Martin og DB-serien, tenker du kanskje på V12-er – men nylig introduserte britene en V8-er i DB11-programmet.
Motoren er et 4-liters-maskineri hentet fra Mercedes, som også har levert elektronikk og multimediesystem til alle DB11-er.
Denne motoren kjenner vi fra biler som Mercedes-AMG E63, og må sies å være ikke bare blant de beste V8-erene på markedet, men blant de beste motorene på markedet, punktum.
I DB11 Volante yter motoren 510 hestekrefter og 675 Newtonmeter. 4,1 sekunder til 100 og toppfart på 300 kilometer i timen bør rufse godt i tupeen.
Bedre respons enn V12
For å gjøre motoren mer «Aston-esque» har britene bygget eget innsug- og eksos-anlegg, omprogrammert motorstyringen. Målet har vært å skape en motorlyd med mindre tung basslyd enn i AMGs modeller, til fordel for mer «mekanisk» lyd: Mer innsugslyd, mindre bjeffing.
- Uansett kjøremodus er V8-eren livlig og mer responsiv enn V12-eren – og virkelig momentsterk, skriver Autocar i sin prøvekjøring av den nye V8-eren i 27 September-utgaven av bladet.
- Det sørger for bedre forbikjøringspotensiale og kanskje større evne til å dekke store avstander i høy hastighet enn V12-bilen har, fortsetter Matt Saunders Autocar.
Faktisk har V8-eren fått noen oppgraderinger i styring og understell som V12-eren først får neste år.
- Alt i alt, om jeg skulle kjøpt en 12-sylindret DB11, tror jeg at jeg hadde ventet til 2018. Men med [V8-er-opplevelsen] hadde jeg kanskje ikke kjøpt V12 i det hele tatt, avslutter Saunders.
Det lover godt.
10 år på en måned
Når det gjelder cab-utgaven spesifikt forteller Aston Martin at bilen har blitt testet med over 100.000 sykluser i variert vær, for å simulere mer enn 10 års bruk ned til en måned i spesielle værsimulatorer – før bilen har blitt tatt med til steder som Skandinavia og Death Valley for en siste verifisering av at taket holder mål.
Taket er tilgjengelig i tre farger – Bordeaux-rød, sortsølv og gråsølv – og skal ha hele åtte lag (!). 14 sekunder er alt som skal til for å felle det ned, 16 for å legge det på, og begge operasjoner kan utføres i opptil 50 kilometer i timen.
Åpnes fjernstyrt
Klarer du ikke vente kan du også bruke nøkkelen til å felle taket mens du er på vei mot bilen, eller for å felle det opp dersom det begynner å regne mens bilen står stille.
Og om du er redd for at bilen ikke kan brukes i Norge på grunn av kaldt vær, frykt ei: Rattet er naturligvis oppvarmet.
Volante veier cirka 200 kilo mer enn DB11, og skal altså være klar for levering til våren. Pris? Veiledende fra £160.000 i UK. I Norge må du legge på ca 580.000 kroner i avgifter.