-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
Astra GTC: Sportslig stæsj
Med sportchassis, spoilere og skjørt er dette en skikkelig lure- OPC.


Opel Astra GTC
Først publisert i Bil 6 - 2008.
Sportchassiset betyr at bilen er senket 15 mm. Fjæring og demping har fått et forholdsvis fast oppsett, godt hjulpet av 40-profil dekk. Det gavner med andre ord kjøreegenskapene, men går merkbart ut over komforten.
De brede dekkene gir noe tendenser til sporing på piggslitt asfalt. Styringen er presis, men ikke utpreget kontant. Alt i alt kvalifiserer utstyrsdetaljene til at bilen ser ut som en OPC-versjon – og det er da også satt på et merke på dørene, som lurer deg ved første øyekast. Det ser nemlig ut som det står OPC, men i virkeligheten står det OPC-line.
Motoren må ha turtall for å vise noe som helst ut over det middelmådig daffe. De 110 dieselhestene er i og for seg nok til å gi et snev av sportslige tendenser, men forutsetningen er altså at turtallet ligger godt over 2000.
En detalj som må nevnes er at dørene på Astra GTC er brede, mildt sagt. Hele 135 cm måler dørbladet, og i tillegg til problemer med å åpne dørene på trange P-plasser, betyr det i praksis at det er vanskelig å strekke seg bakover for å få tak i sikkerhetsbeltet.
Vår testbil har ekstrautstyr for hele 60.000 kroner. Den største posten utgjøres av radio/CD/DVD-anlegget med navigasjon. Det sportslige stæsjet koster 13.000 kroner i form av sportchassis-pakke og OPC-pakke med spoiler foran og bak, takspoiler og sideskjørt.
Dessuten er sikten bakover såvidt dårlig at det er en god investering å ta med parkeringssensor bak til 2500 kroner ekstra.
OPEL ASTRA GTC 1.7 CDTI COSMO:
Motor: 4-sylindret rekkemotor, 1686 ccm.
Effekt: 81 kW (110 hk) v/3800 o/min, 260 Nm v/2300 o/min.
LxBxH: 429 x 179 x 144 cm.
Akselavstand: 261,4 cm.
Egenvekt m/fører: 1365 kg.
Tillatt totalvekt: 1855 kg.
Dekk: 225/40 R18 T.
Bagasjerom: 340 liter (VDA).
Aks. 0–100 km/t: 11,6 sek.
Toppfart: 187 km/t.
Forbruk, blandet kjøring: 0,52 l/mil.
CO2-utslipp: 146 g/km.
Pris basis: kr 248.300.
Pris prøvekjørt: kr 308.700.