Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7
Audi Q7

Facelift for Q7

Tre år etter lanseringen finner Audi sin Q7 moden for en ansiktsløfting. Samtidig oppdateres motorene.

Publisert

Audi gjør et stort nummer av at den minste motoren, 3,0 TDI, nå leveres med Clean Diesel teknologi – noe som betyr ”betydelig lavere forbruk og dertil hørende utslipp”.

Men 0,2 desiliter på mila er neppe utslagsgivende for lommeboka til denne kundegruppen, skjønt 0,89 l/mil er anstendig for en fullvoksen SUV med 240 hk og 550 Nm. Dessuten tilstrekkelig til å innfri kravene i Euro 6 og den amerikanske LEV II Bin 5-standarden.

Variasjoner

Til sammen kan Q7-kundene velge mellom fire dieselmotorer og to bensindrevne. Samtlige leveres i kombinasjon med Tiptronic gearkasse og quattro permanent firehjulsdrift. Toppmodellen er V12 TDI med hele 500 hk og 1000 Nm.

For øvrig er det en rekke små detaljer som skiller ”nye Q7 fra dagens modell. For eksempel er den markante grillen nå utstyrt med vertikale kromstriper, støtfangerne er nye med integrerte skliplater og for å spare vekt er både panser og bakluke støpt i aluminium.

Xenon hovedlys er standard, og det samme gjelder LED-elementer i både front- og baklykter. Nye eksteriørfarger og felger kommer på programmet, og teknikkens gang sørger for mer avansert navigasjon og oppdatert adaptiv cruise control.

Powered by Labrador CMS