-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
MyCar:
Innkjøper
Lund Svindal på bortebane
Racingserien Audi Sport TT Cup får et snev av vintersport over seg når Aksel Lund Svindal i august stiller til start på asfalten sammen med to av sine kolleger fra alpinverdenen.
Audi Sport TT Cup er Audis rekrutteringsklasse for motorsport. En rekke unge førere deltar i racingserien hvor Audi Sport drifter alle bilene, og førerne bryner seg på de samme banene som brukes i det tyske DTM-mesterskapet.
Ved hvert løp stiller også flere gjesteførere på startstreken. Til tredje runde i mesterskapet er det tre av verdens beste alpinister som får prøve seg som racerbilsjåfører hos Audi. I tillegg til Aksel stiller nemlig også Felix Neureuther fra Tyskland og Marcel Hircher fra Østerrike til start.
De tre alpinstjernene er vant til tøff konkurranse og høye hastigheter i alpinbakkene, men første helgen i august byttes snø ut med asfalt på racerbanen i Spielberg i Østerrike. I feltet med 24 Audi Sport TT cup-biler vil de tre alpinistene først og fremst konkurrere mot hverandre.
Bilene er rigget på samme måte som de mer avanserte løpsbilene til Audi, både med tanke på sikkerhet, aerodynamikk og førerinnstillinger. Den firesylindrede 2.0 TFSI motoren yter 310 hk, med mulighet for 340 hk i korte boost.
Når bilene bare veier 1.125 kg er det duket for heftige ytelser.
Svindal, Neureuther og Hircher har i tillegg til sine fantastiske idrettskarrierer også en stor felles bilinteresse. Nå skal sporvalg og taktikk fra alpinbakkene omsettes til racerbanen, med venstrefotbremsing og forbikjøringer som noen av de nye utfordringene.
De tre har fått grunnleggende trening av profesjonelle instruktører på Audi driving experience center i Tyskland.
- Jeg gleder meg stort til denne utfordringen. Det blir uvant å kjøre en helblods løpsbil. Med proffe førere rundt seg blir man en rookie på startstreken. Ambisjonsnivået handler mest om moro – og det blir det, sier Aksel Lund Svindal.
Det er Audi's sponsorat av verdenscupen i alpint som gjør det mulig å samle tre av verdens beste alpinister til en slik utfordring. Audi Norge er også sponsor av det norske alpinlandslaget.
Aksel Lund Svindal blir med dette også første nordmann som deltar i Audi Sport TT Cup. Serien ledes så langt av danske Nicolaj Møller Madsen, mens svenske Mikaela Åhlin-Kottulinsky også har gjort seg bemerket i motorsportmiljøet til Audi med fremdragende kjøring.