-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Lund Svindal på bortebane
Racingserien Audi Sport TT Cup får et snev av vintersport over seg når Aksel Lund Svindal i august stiller til start på asfalten sammen med to av sine kolleger fra alpinverdenen.
Audi Sport TT Cup er Audis rekrutteringsklasse for motorsport. En rekke unge førere deltar i racingserien hvor Audi Sport drifter alle bilene, og førerne bryner seg på de samme banene som brukes i det tyske DTM-mesterskapet.
Ved hvert løp stiller også flere gjesteførere på startstreken. Til tredje runde i mesterskapet er det tre av verdens beste alpinister som får prøve seg som racerbilsjåfører hos Audi. I tillegg til Aksel stiller nemlig også Felix Neureuther fra Tyskland og Marcel Hircher fra Østerrike til start.
De tre alpinstjernene er vant til tøff konkurranse og høye hastigheter i alpinbakkene, men første helgen i august byttes snø ut med asfalt på racerbanen i Spielberg i Østerrike. I feltet med 24 Audi Sport TT cup-biler vil de tre alpinistene først og fremst konkurrere mot hverandre.
Bilene er rigget på samme måte som de mer avanserte løpsbilene til Audi, både med tanke på sikkerhet, aerodynamikk og førerinnstillinger. Den firesylindrede 2.0 TFSI motoren yter 310 hk, med mulighet for 340 hk i korte boost.
Når bilene bare veier 1.125 kg er det duket for heftige ytelser.
Svindal, Neureuther og Hircher har i tillegg til sine fantastiske idrettskarrierer også en stor felles bilinteresse. Nå skal sporvalg og taktikk fra alpinbakkene omsettes til racerbanen, med venstrefotbremsing og forbikjøringer som noen av de nye utfordringene.
De tre har fått grunnleggende trening av profesjonelle instruktører på Audi driving experience center i Tyskland.
- Jeg gleder meg stort til denne utfordringen. Det blir uvant å kjøre en helblods løpsbil. Med proffe førere rundt seg blir man en rookie på startstreken. Ambisjonsnivået handler mest om moro – og det blir det, sier Aksel Lund Svindal.
Det er Audi's sponsorat av verdenscupen i alpint som gjør det mulig å samle tre av verdens beste alpinister til en slik utfordring. Audi Norge er også sponsor av det norske alpinlandslaget.
Aksel Lund Svindal blir med dette også første nordmann som deltar i Audi Sport TT Cup. Serien ledes så langt av danske Nicolaj Møller Madsen, mens svenske Mikaela Åhlin-Kottulinsky også har gjort seg bemerket i motorsportmiljøet til Audi med fremdragende kjøring.