-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Audi mangler nyheter
Siste utgave av tyske Automobilwoche forteller om 21 nye Mercedeser og 118 nye BMWer frem til 2018. Fra Audi skal det komme 5 sier bladet. Er det modelltørke eller VM i å holde pottetett på hemmeligheter?
Automobilwoche er et glimrende tysk blad for den øvre delen av bilbransjen. Det er søsterorgan til klassiske Automotive News, og der Automotive News Europe måtte gi opp sin tabloidversjon, har altså Automobilwoche bitt seg fast og blitt en av de ledende kommentar- og nyhetskilder om og for europeisk bilindustri.
I den siste utgave har de en oversikt over fabrikkenes nye modeller frem mot 2018. Selvfølgelig spekulasjoner, og selvfølgelig er det gitt at mye kan endre seg i løpet av denne lange tidslinjen. Ledetiden er tross alt ikke SÅ lang i denne bransjen nå, at man allerede i dag har signer ut 2018.
Men Automobilwoche har vist seg mer pålitelig enn de fleste andre (tyske) bladene som forsøker å titte i krystallkulen, så derfor er det en viss grunn til å registrere undring når vi ser hva de presenterer av nyheter fra de tre tradisjonelle tyske overklasse-rivalene.
Mercedes er i følge denne oversikten de som har størst trykk på modellutviklingen, med 20 nye modeller – og enda har de ikke tatt med dagens nye V-Klasse! Det er riktignok en del hybridutgaver av kjente modeller her, men – greit nok – vi lar dem telle som nye.
Hos BMW er det 18 nye, legg for eksempel merke til at de skal presentere «sin» V-Klasse allerede neste år. Dessuten er det ikke tegnet inn en eneste ny i-serie bil der, på tross av at i5 nettopp er halvveis bekreftet.
Hos Audi ser vi ikke mer enn fem nye modeller i denne lange perioden. Det er for lite til at vi virkelig kan tro på det.
Audi har jo sagt at de skal gruse begge disse konkurrentene sine. Det gjør de ikke med denne type modelltørke. Vi må derfor kunne slå fast at Audi har verdensrekord i tett mur rundt utviklingsarbeidet sitt. Så tett at ikke en gang Automobilwoche klarer å slå seg gjennom.