-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Servicemarkedsleder
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
RøhneSelmer AS:
Innkjøps og kvalitetsansvarlig
-
Bilia Insignia:
Teamleder Verksted, Insignia
-
Autoplan AS:
Salgssjef
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Bilia Xpeng:
Servicesjef, Xpeng Drammen
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
Bertel O. Steen AS:
Produkt- og ordrekoordinator
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
RSA Bil Forus:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Audi mangler nyheter
Siste utgave av tyske Automobilwoche forteller om 21 nye Mercedeser og 118 nye BMWer frem til 2018. Fra Audi skal det komme 5 sier bladet. Er det modelltørke eller VM i å holde pottetett på hemmeligheter?
Automobilwoche er et glimrende tysk blad for den øvre delen av bilbransjen. Det er søsterorgan til klassiske Automotive News, og der Automotive News Europe måtte gi opp sin tabloidversjon, har altså Automobilwoche bitt seg fast og blitt en av de ledende kommentar- og nyhetskilder om og for europeisk bilindustri.
I den siste utgave har de en oversikt over fabrikkenes nye modeller frem mot 2018. Selvfølgelig spekulasjoner, og selvfølgelig er det gitt at mye kan endre seg i løpet av denne lange tidslinjen. Ledetiden er tross alt ikke SÅ lang i denne bransjen nå, at man allerede i dag har signer ut 2018.
Men Automobilwoche har vist seg mer pålitelig enn de fleste andre (tyske) bladene som forsøker å titte i krystallkulen, så derfor er det en viss grunn til å registrere undring når vi ser hva de presenterer av nyheter fra de tre tradisjonelle tyske overklasse-rivalene.
Mercedes er i følge denne oversikten de som har størst trykk på modellutviklingen, med 20 nye modeller – og enda har de ikke tatt med dagens nye V-Klasse! Det er riktignok en del hybridutgaver av kjente modeller her, men – greit nok – vi lar dem telle som nye.
Hos BMW er det 18 nye, legg for eksempel merke til at de skal presentere «sin» V-Klasse allerede neste år. Dessuten er det ikke tegnet inn en eneste ny i-serie bil der, på tross av at i5 nettopp er halvveis bekreftet.
Hos Audi ser vi ikke mer enn fem nye modeller i denne lange perioden. Det er for lite til at vi virkelig kan tro på det.
Audi har jo sagt at de skal gruse begge disse konkurrentene sine. Det gjør de ikke med denne type modelltørke. Vi må derfor kunne slå fast at Audi har verdensrekord i tett mur rundt utviklingsarbeidet sitt. Så tett at ikke en gang Automobilwoche klarer å slå seg gjennom.