-
Rental Group Mobility AS:
Key Account Manager
-
Werksta Norge:
Verkstedleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Sløvere biler etter dieselgate?
Volkswagen-gruppen er i full gang med å foreta utbedringer etter dieselskandalen. En svensk test avslører at slett ikke alt blir som lovet.
Svenske Teknikens Värld har sjekket ti biler fra Volkswagen-gruppen som omfattes av aksjonen, før og etter utbedring på verksted. Resultatene er til dels nedslående.
– Vi kan slå fast at kjørbarheten endres dramatisk til det verre i mange tilfeller, slår det svenske magasinet og nettstedet fast.
– Volkswagen lover at bilen skal være akkurat som før etter modifiseringen, men det er ikke sant. Min bil har blitt betydelig svakere, sier Passat-eier Erik Lehfeldt til redaksjonen.
Teknikens Värld skriver videre at resultatene spriker. Noen har fått økt effekt og høyere forbruk, men de fleste får dårlige prestasjoner, både dreiemoment og effekt reduseres etter Volkswagens inngrep.
Forskjellen er opp til ti prosent, og i tillegg er momentkurven endret slik at man må opp i høyere turtall for å få ønsket dreiemoment. På toppen av det hele får bilene ofte høyere forbruk etter modifikasjonene er gjennomført.
Les hele saken på Teknikens Värld
Stiller seg undrende
Kommunikasjonssjef Anita Svanes i Harald A. Møller stiller seg undrende til resultatene Teknikens Värld i dag presenterer.
– Bilene har vært grundig testet og godkjent av tyske myndigheter (tyske KBA - Kraftfahrt Bundesamt) og vi legger deres resultater til grunn. Testene til KBA viser at forbruk, effekt og ytelser er de samme før og etter oppgraderingen, sier Svanes.
– Det er også gjort flere uavhengige tester i Europa uten negative funn, som blant andre Europas største bilorganisasjon ADAC har gjort og kommet til samme resultat som KBA.
– I Norge har det gått bra så langt, og vi er nå kommet halvveis i programmet med oppdateringer av bilene med gode tilbakemeldinger fra kundene, konstaterer Anita Svanes.