-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Førerløs bakkeklatrer
Audi har mange gode minner fra det legendariske bakkeløpet i Pikes Peak. Nå forsøker de seg på en ny bragd.


Audi vil ta sin spesiallagde TTS opp til Pikes Peak uten fører
Neste år er det 30 år siden quattro-systemet debuterte, og det ønsker Audi å markere på skikkelig vis. De skal vise sitt siste tilskudd til slagordet ”Vorsprung durch Technik” ved å sende en førerløs bil opp den berømte løypa til Pikes Peak i Colorado.
Det er en Audi TTS som prepareres for oppdraget. Det skjer i samarbeid mellom Volkswagen Group Automotive Innovation Laboratory (VAIL) og Stanford University.
Bilen skal ikke delta i selve løpet, som kjøres i juni neste år, og den skal heller ikke forsøke å sette noen spesielt rask tid. I stedet skal den teste ut eksisterende og fremtidig teknologi med hensyn til hjelpemidler for førere.
Man håper å lage en bil som kan hjelpe førere til å reagere raskere på trafikale situasjoner for å redusere køer og faren for ulykker. Systemet kan også avlaste føreren ved for eksempel å guide ham til ledige plasser i P-hus.
- En helautomatisk bil som reagerer like raskt og effektivt som en rally- eller racerfører, vil på sikt kunne ta seg mer effektivt utenom ulykker enn en sjåfør kan klare, sier Dr Burkhard Huhnke ved VW-laboratoriet.
- Mens en mindre erfaren sjåfør kan stivne og ta feil beslutninger i kritiske situasjoner, vil den førerløse bilen reagere ut fra situasjonen og foreta de ideelle valgene.
Det legendariske bakkeløpet ”Pikes Peak” består av 156 svinger over en strekning på 19,99 kilometer. Den vertikale stigningen er på hele 1439 meter.
Rallylegenden Walter Röhrl var den første til å sette en tid på under 11 minutter opp bakken da han rattet sin spesialkonstruerte 5-sylindrede Audi quattro med 600 hk opp bakken på 10.47,85 i 1987.