-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Ken Block får nytt leketøy
Audi er klar med et nytt leketøy som Ken Block skal bruke i sine stunt-videoer. Inspirasjonen er en gammel klassiker.
Vi tenker nok primært på rallybilene basert på legendariske ur-quattro, men de bygde også Audi Sport quattro S1 for det legendariske Pikes Peaks bakkeløpet, kjent som Race to the Clouds.
Les også: Ken Block bli Audi-ambassadør
Denne monstermaskinen har dannet basis for en ny bil som er utviklet i ett eneste eksemplar spesielt for Ken Block og hans team – Audi S1 e-tron Hoonitron!
Elmotorer med massive krefter på begge aksler ligger i bunnen, chassis i karbonfiber og et lett karosseri – alt basert på FIAs strenge sikkerhetskrav. Block fikk sitt første møte med det nye monsteret i november.
– Audi ga meg muligheten til å teste noen dager i Tyskland. Jeg har kjørt mange forskjellige biler med forbrenningsmotor og ulike girkasser, men her var det mye nytt å sette seg inn i, sier Ken Block.
– Det å gjøre «donuts» i 150 direkte fra stillestående – bare ved bruk av gassfoten – er en helt ny opplevelse. Jeg fokuserte på å bli best mulig kjent med bilen og er imponert over den innsatsen Audi Sport gjorde for å hjelpe meg med overgangen.
Hele utviklingen av S1 Hoonitron, inkludert teknologien, ble utført av Audi Sport i Neckarsulm. En perfekt lokasjon siden det er her de råeste Audi-modellene, inkludert nye RS e-tron GT, produseres. Audi Design i Ingolstadt hadde ansvar for stylingen.
– Vi tente umiddelbart på prosjektet, for dette ga oss mulighet til å designe en bil som kombinerte et klassisk ikon med fremtiden, sier designsjef Marc Lichte. – Å skape en moderne elbil med klare gener fra S1 Pikes Peak.
– Tidsrammen var ekstremt trang – normalt tar designprosessen 12-18 måneder, her hadde vi bare fire uker på oss fra de første skisser til endelig design. Vi hadde hele tiden tett dialog med Ken og hans team.
Snart blir det mulig å se bilen i aksjon. Under arbeidstittel Elektrikhana skal det produseres nye spektakulære videoer med S1 Hoonitron i den berømte Gymkhana-serien på YouTube.