-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling

Ny elektrisk Audi Sportback
Nå har Audi – feil! AUDI – startet salget av sin nye E5 Sportback i Kina. 59 tommers LED-skjerm, kjøreassistent fra Momenta, utviklet sammen med SAIC og fullstendig mangel på de fire sirklene er mer enn nok til å fortelle at dette er en modell kun for Kina.
Vi har tidligere fortalt at Audi etablerer sin egen kinesiske logoløse merkevare, AUDI, og vi har også fortalt at E5 Sportback – vist på Shanghai-utstillingen – blir den første modellen.
Når har de åpnet bestillingsbøkene. Fire modeller, to bakhjulsdrevne, to firehjulsdrevne, batterier fra 76 til 100 kWt, 618 til 773 km rekkevidde, 220 til 579 kW., priser fra 235.900 til 319.900 Yuan (tilsvarer 33.000 til nesten 45.000 dollar).
Lite Ingolstadt
Vi snakker om en fem dørs fem seter, 4881 x 1960 x 1479 mm på 2950 mm. akselavstand. Med en front som i mye større grad er definert av lys-striper enn av den massive fronten som vi forbinder med Audi.
Her er det ikke mye Ingolstadt. Det aller meste er produsert hos SAIC og bilen skal settes sammen på joint-venture-fabrikken i Anting, Shanghai.
Motorene kommer fra Huayu som også er et SAIC selskap, mens batteriene kommer fra SAIC-CATL. Bilen er utstyrt med 27 sensorer, lidaren kommer fra Hesai, og alle sender data inn til Momentas ADA system – en kinesisk utvikler av kjøreassistenter som samarbeider med amerikanske Qualcomm.
59 tommers skjerm
På innsiden kan du vanskelig unnlate å oppdage en 59 tommers skjerm som også inneholder en KI-assistent som her heter Doubao.
Hen er beskrevet som en cutting edge chatbot, og kommer fra ByteDance – også kjent som pappaen til Tik Tok.

Så bare regn med en høy grad av stemmegjenkjenning og bedre semantisk forståelse enn de fleste sjåfører har.
Men så er spørsmålet til slutt.
Ser ikke dette egentlig ut som en stasjonsvogn? Men trodde vi ikke stasjonsvogner var døde?
Kanskje ikke i Kina, i hvert fall. AUDI (uten ringer) har allerede flere konkurrenter i dette forholdsvis nye segmentet.
Denne modellen er ute hos de første kundene i september. To andre AUDIER skal ut på lokalmarkedet i løpet av de neste to årene.