-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Audi tar TDI til USA
Det skjer et felles fremstøt fra tre av de tyske produsentene for å markedsføre dieselmotorer i USA for tiden. Bluetec skal gi Audi, BMW og Mercedes innpass med dieselbiler på det kresne markedet.
Det er en konseptutgave av Q7 med en kraftig V12 TDI-motor som skal friste amerikanere til å kjøpe dieselbil. Men før denne eventuelt instroduseres på USA-markedet vil en mer folkelig utgave rydde vei.
Audi Q7 3,0 TDI skal lanseres i USA sent 2008, og da med teknologi som gjør den ren nok til å selges i alle amerikanske stater.
Bluetec teknologien sprøyter små doser av en spesialvæske (AdBlue – produsert av norske Yara) inn i eksossystemet for å bryte ned NOX og partikler. Systemet er i dag vanlig på en rekke lastebiler men finner nå også veien til personbiler fra de tyske premium-merkene.
Audi Q7 V12 benytter tilsvarende motor som satt i årets vinnerbil på Le Mans. Du kan lese mer om Audi Q7 TDI V12 i en tidligere omtale her på BilNorge.