-
Produksjonsleder
Møller Bil Skadesenter Alnabru
-
Bilmekaniker
Stårheim Bilverksted AS
-
Tekniker
Per Aaland A/S
-
Prosjektleder
RSA Bil Drammen
-
Avdelingsleder
Etac Bil AS:
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
Customer success – kundekonsulent
DRIVE MOBILITY AS
-
Bilselger
Kverneland Bil AS
-
Driftsleder Bilskade
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Mekaniker
Herøy Bil & Maskin AS
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Teamleder
Birger N. Haug AS avd Oslo
-
Nyhetsredaktør/frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
-
Bilmekaniker
Nes Bilelektro AS
-
Inne Tekniker
NDS Group AS
-
Tekniker
Toyota Sør AS
Audi tar TDI til USA
Det skjer et felles fremstøt fra tre av de tyske produsentene for å markedsføre dieselmotorer i USA for tiden. Bluetec skal gi Audi, BMW og Mercedes innpass med dieselbiler på det kresne markedet.
Det er en konseptutgave av Q7 med en kraftig V12 TDI-motor som skal friste amerikanere til å kjøpe dieselbil. Men før denne eventuelt instroduseres på USA-markedet vil en mer folkelig utgave rydde vei.
Audi Q7 3,0 TDI skal lanseres i USA sent 2008, og da med teknologi som gjør den ren nok til å selges i alle amerikanske stater.
Bluetec teknologien sprøyter små doser av en spesialvæske (AdBlue – produsert av norske Yara) inn i eksossystemet for å bryte ned NOX og partikler. Systemet er i dag vanlig på en rekke lastebiler men finner nå også veien til personbiler fra de tyske premium-merkene.
Audi Q7 V12 benytter tilsvarende motor som satt i årets vinnerbil på Le Mans. Du kan lese mer om Audi Q7 TDI V12 i en tidligere omtale her på BilNorge.