Audi R10 TDI på Le Mans

Audi Q7 6.0 V12 TDI Concept

Audi Q7 6.0 V12 TDI Concept

Audi Q7 6.0 V12 TDI Concept

Audi Q7 6.0 V12 TDI Concept

Audi Q7 6.0 V12 TDI Concept

Audi Q7 6.0 V12 TDI Concept

Audi Q7 6.0 V12 TDI Concept

Audi Q7 6.0 V12 TDI Concept

Audi Q7 6.0 V12 TDI Concept

Audi Q7 6.0 V12 TDI Concept

Audi Q7 6.0 V12 TDI Concept

Audi Q7 6.0 V12 TDI Concept

Audi Q7 6.0 V12 TDI Concept

Audi Q7 6.0 V12 TDI Concept

Audi Q7 6.0 V12 TDI Concept

Audi Q7 6.0 V12 TDI Concept

Audi Q7 6.0 V12 TDI Concept

Audi Q7 6.0 V12 TDI Concept

Audi Q7 6.0 V12 TDI Concept

Audi Q7 6.0 V12 TDI Concept

Audi Q7 6.0 V12 TDI Concept

Audi Q7 6.0 V12 TDI Concept

Audi Q7 6.0 V12 TDI Concept

Audi tar TDI til USA

Det skjer et felles fremstøt fra tre av de tyske produsentene for å markedsføre dieselmotorer i USA for tiden. Bluetec skal gi Audi, BMW og Mercedes innpass med dieselbiler på det kresne markedet.

Publisert Sist oppdatert

Det er en konseptutgave av Q7 med en kraftig V12 TDI-motor som skal friste amerikanere til å kjøpe dieselbil. Men før denne eventuelt instroduseres på USA-markedet vil en ”mer folkelig utgave rydde vei.

Audi Q7 3,0 TDI skal lanseres i USA sent 2008, og da med teknologi som gjør den ren nok til å selges i alle amerikanske stater.

Bluetec teknologien sprøyter små doser av en spesialvæske (AdBlue – produsert av norske Yara) inn i eksossystemet for å bryte ned NOX og partikler. Systemet er i dag vanlig på en rekke lastebiler men finner nå også veien til personbiler fra de tyske premium-merkene.

Audi Q7 V12 benytter tilsvarende motor som satt i årets vinnerbil på Le Mans. Du kan lese mer om Audi Q7 TDI V12 i en tidligere omtale her på BilNorge.

Powered by Labrador CMS