Audi e-tron i Detroit
Audi e-tron i Detroit
Audi e-tron i Detroit
Audi e-tron i Detroit
Audi e-tron i Detroit
Audi e-tron i Detroit
Audi e-tron i Detroit
Audi e-tron i Detroit
Audi e-tron i Detroit
Audi e-tron i Detroit
Audi e-tron i Detroit

Audi e-tron opus 2

Audi har videreutviklet konseptbilen e-tron som debuterte i Frankfurt sist høst. Selv med nedtonede ytelser er den en ren bombe.

Publisert Sist oppdatert

Den R8-baserte bilen vi møtte på den tyske messen hadde formidable ytelser.

SE: Audi R8 – på strøm

Siden har det kommet klare signaler om at Volkswagen ønsker å realisere en sportsbil med el-motor i et begrenset opplag, og det kan være dette som ligger til grunn for at e-tron nå USA-debuterer i ny innpakning.

LES: Ren Audi-bombe realiseres

Vi snakker fortsatt sportslige egenskaper. To el-motorer, en på hvert bakhjul, yter til sammen 204 hk. Og selv med 400 kg Li-ion batterier om bord, holder det for å gi en akselerasjon på 5,9 sekunder til 100 km/t.

Batteriene er plassert bak passasjerene og har en kapasitet på 45 kWh når de er fulladet. Det er nok til å gi den 1.350 kg lette bilen en rekkevidde på 250 kilometer. Vi antar et det forutsetter en viss forsiktighet med gassfoten uten turen.

For å utnytte varmen fra el-motoren er e-tron utstyrt med en varmepumpe som sørger for behagelig klima for de to det er plass til i kupeen.

LES OGSÅ: Storsatsning fra Audi

Nye e-tron har en lengde på 3,93 meter over en akselavstand på 2,43 m. Bredden er 1,78 m og høyden beskjedne 1,22 m. Dermed er alle mål krympet sammenlignet med den røde utgave vi møtte i Frankfurt.

Powered by Labrador CMS