-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Audi e-tron opus 2
Audi har videreutviklet konseptbilen e-tron som debuterte i Frankfurt sist høst. Selv med nedtonede ytelser er den en ren bombe.
Den R8-baserte bilen vi møtte på den tyske messen hadde formidable ytelser.
Siden har det kommet klare signaler om at Volkswagen ønsker å realisere en sportsbil med el-motor i et begrenset opplag, og det kan være dette som ligger til grunn for at e-tron nå USA-debuterer i ny innpakning.
LES: Ren Audi-bombe realiseres
Vi snakker fortsatt sportslige egenskaper. To el-motorer, en på hvert bakhjul, yter til sammen 204 hk. Og selv med 400 kg Li-ion batterier om bord, holder det for å gi en akselerasjon på 5,9 sekunder til 100 km/t.
Batteriene er plassert bak passasjerene og har en kapasitet på 45 kWh når de er fulladet. Det er nok til å gi den 1.350 kg lette bilen en rekkevidde på 250 kilometer. Vi antar et det forutsetter en viss forsiktighet med gassfoten uten turen.
For å utnytte varmen fra el-motoren er e-tron utstyrt med en varmepumpe som sørger for behagelig klima for de to det er plass til i kupeen.
LES OGSÅ: Storsatsning fra Audi
Nye e-tron har en lengde på 3,93 meter over en akselavstand på 2,43 m. Bredden er 1,78 m og høyden beskjedne 1,22 m. Dermed er alle mål krympet sammenlignet med den røde utgave vi møtte i Frankfurt.