-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Stor lettvekter
Når Audi lanserer andre generasjon Q7, har de foretatt en gigantisk slankeoperasjon. Og den får en spennende alternativ drivlinje.
Den er hele 325 kg lettere enn dagens modell, og en ny Q7 med 3.0 TDI-motor veier inn på 1995 kg hvilket er en bra matchvekt i dette segmentet.
Bilen er litt mindre enn forgjengeren, 37 mm kortere og 15 mm smalere, men de innvendige målene som påvirker komfort er likevel rausere.
V6 x 2
På motorsiden tilbys en 3.0 TDI med 272 hk for de som foretrekker diesel, mens bensinfraksjonen kan velge en 3.0 TFSI med 333 hestekrefter. Null til hundre går unna på henholdsvis 6,1 og 6,3 sekunder.
Snittforbruket for dieselmotoren er på bare 0,57 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 149 gram per kilometer. Det er eksepsjonelt for en så stor bil med så mye krefter.
Plug-in
En helt ny drivlinje lanseres i Q7 e-tron quattro som er første diesel plug-in hybrid fra Audi. Diesel- og el-motoren gir en samlet effekt på 373 hk og et dreiemoment på hele 700 Nm.
Etter EU-syklusen er snittforbruket 0,17 l/mil som tilsvarer CO2-utslipp på 50 g/km. Et fulladet batteri skal i teorien gi en elektrisk rekkevidde på 56 kilometer.