-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Stor lettvekter
Når Audi lanserer andre generasjon Q7, har de foretatt en gigantisk slankeoperasjon. Og den får en spennende alternativ drivlinje.
Den er hele 325 kg lettere enn dagens modell, og en ny Q7 med 3.0 TDI-motor veier inn på 1995 kg hvilket er en bra matchvekt i dette segmentet.
Bilen er litt mindre enn forgjengeren, 37 mm kortere og 15 mm smalere, men de innvendige målene som påvirker komfort er likevel rausere.
V6 x 2
På motorsiden tilbys en 3.0 TDI med 272 hk for de som foretrekker diesel, mens bensinfraksjonen kan velge en 3.0 TFSI med 333 hestekrefter. Null til hundre går unna på henholdsvis 6,1 og 6,3 sekunder.
Snittforbruket for dieselmotoren er på bare 0,57 liter på mila, tilsvarende et CO2-utslipp på 149 gram per kilometer. Det er eksepsjonelt for en så stor bil med så mye krefter.
Plug-in
En helt ny drivlinje lanseres i Q7 e-tron quattro som er første diesel plug-in hybrid fra Audi. Diesel- og el-motoren gir en samlet effekt på 373 hk og et dreiemoment på hele 700 Nm.
Etter EU-syklusen er snittforbruket 0,17 l/mil som tilsvarer CO2-utslipp på 50 g/km. Et fulladet batteri skal i teorien gi en elektrisk rekkevidde på 56 kilometer.