-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Detaljer om Q7
Vi har fått noen smådrypp med informasjon om Audis nye Q7 gjennom året. Nå er de første offisielle bilder og mer informasjon offentliggjort. Om fire uker står den i Frankfurt.
Mars 2006 er de første Q7 på plass i Norge, men det er nok primært USA Audi har i tankene for den voksne SUVen sin. Og da må den selvsagt leveres med V8-motor, den samme 4,2-liters FSI-motoren vi kjenner fra A8 og A6. 350hk og et dreiemoment på 440 Newtonmeter burde tilfredsstille kundene over there. For Norge og resten av Europa er det nok mer interessant at den som alternativ kan leveres med 3,0 V6 TDI-motoren. 233hk og 500 Newtonmeter høres fornuftig ut.
Vi snakker selvsagt permanent firehjulstrekk med typebetegnelse quattro – Audis varemerke. En Torsen differensial fordeler 40% av kraften til forhjulene og 60% til bakakselen via en 6-trinns Tiptronic gearkasse. Standard hjulutrustning er 18-tommere med dekk i dimensjon 235/60 R18, men ønsker du 19- eller 20-tommere har Audi et bredt utvalg å tilby.
Diger
Q7 har en lengde på 5.086mm, er 1.983mm bred og 1.737mm høy over en akselavstand på 3.002mm. Dermed er den nesten 30cm lenger og 5 cm bredere enn en VW Touareg. Audi lover et fleksibelt interiør som kan konfigureres på 28 forskjellige måter. Deriblant kan setene i andre seterad justeres individuelt. Som 5-seter har den en lastekapasitet på 775 liter og når du legger ned alt bak forsetene økes kapasiteten til 2.035 liter.
Med luftfjæring og elektronisk styrte dempere kan bakkeklaringen reguleres mellom 180 og 240mm. Q7 er utstyrt med MMI avansert underholdnings- og informasjonsbetjening, kjent fra A8 og A6. Videre kan du bl.a. utstyre den med systemer som holder deg i riktig fil på motorveien og parkeringshjelp med ryggekamera.
Bilens ESP kommer med avanserte funksjoner som hill descent assist og trailer stabilisation. Tyske forhandlere åpner ordreboka 12. september, og der får 3,0 TDI priser fra 48.900. Til Norge kommer Audi Q7 mars 2006, og i god tid før det skal vi avsløre priser, utstyrsnivåer og andre detaljer.
Audi Q7 mot konkurrentene: