-
Storebrand:
Biltekniske konsulenter/takstmann
-
Møller Bil Hvam:
Daglig leder
-
Werksta:
Verkstedleder
-
Møller Bil Orkdal:
Bruktbilsjef
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Motor Forum AS, Larvik:
Daglig leder
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Møller i miljøsamarbeid
Harald A. Møller har inngått en treårig avtale med miljøstiftelsen Zero. Målet er mindre miljøskadelige utslipp fra bilparken.

Avtalen innebærer samarbeid for økt fokus rundt andre generasjons biodrivstoff, biogass og annen utslippsfri klimateknologi knyttet til transportsektoren, sier bilimportøren i en pressemelding.
Utviklingen av neste generasjon biodrivstoff er en viktig del av Volkswagens strategi. Volkswagen er aktivt engasjert på eiersiden i tyske CHOREN. Selskapet utvikler BTL (Biomass To Liquid), et syntetisk drivstoff basert på biomasse. VW har samarbeidet med CHOREN siden 2002, og verdens første produksjonsanlegg for BTL i stor industriell skala er nå under bygging.
Samtidig satser Volkswagen store ressurser på å utvikle fremtidens miljøgunstige bilmotorer. Ett eksempel er CCS (Combined Combustion System) – en motor med et blandet forbrenningssystem som kombinerer det lave forbruket i dieselmotorer med det lave utslippet fra bensinmotorer.
Motoren benytter et syntetisk drivstoff og kommer på markedet så snart distribusjonen av nye drivstofftyper er tilfredsstillende. Harald A. Møller AS og miljøorganisasjonen ZERO vil sammen jobbe for økt fokus på andre generasjon biodiesel samt biogass både nasjonalt og regionalt.
”Sammen med Zero ønsker vi å videreføre fabrikkens strategi med fokus på lokal fremstilling av biodrivstoff og biogass. I Norge har vi blant annet stor tilvekst av skog som er meget godt egnet til å fremstille syntetisk biodrivstoff.
En god del av drivstoffetterspørselen kan dekkes med miljøvennlig syntetisk biodiesel i Norge”, sier direktør for Informasjon, Miljø og Samfunnsansvar i MøllerGruppen, Paul Hegna (til høyre på bildet sammen med Einar Håndlykken).
”Samarbeidet mellom Møller og ZERO tror vi vil øke mulighetene for at en norsk produksjon av store volum syntetisk biodrivstoff kan realiseres. Slik andre generasjons biodiesel vil kunne benyttes av alle dieselkjøretøy, og vil derfor kunne erstatte fossil diesel i store deler av den norske bilparken.
Dersom en fabrikk for 2. generasjons biodiesel blir etablert i Norge, vil det kunne være det største klimatiltaket i norsk transportsektor noensinne, sier Einar Håndlykken, daglig leder i Miljøstiftelsen ZERO.
Kilde: Pressemelding