-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Tryg:
Salgssjef Bilkanalen Enter og Tryg Forsikring
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
DNB Bank ASA:
Bruktbilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
Audi A6 blir ladbar
Audi pøser ut ladbare hybrider. Her er A6 med ledning.
Audi fortsetter å utvide utvalget av elektrifiserte modeller, i form av plug-in-hybrider.
Nå kommer også A6 sedan som ladbar hybrid. A6 55 TFSI e quattro er utstyrt med en firesylindret 2.0 TFSI-motor på 185 kW (252 hk) pluss en elmotor på 105 kW. Samlet effekt blir på 270 kW (367 hk). Drivlinjen er den samme som vi finner i Q5.
Lithium-ion-batteriet, som er plassert bak i bilen, er på 14,1 kWh og gir bilen en elektrisk rekkevidde på inntil 53 km (WLTP). Det er mulig å kjøre helelektrisk i hastigheter inntil 135 km/t. Toppfarten på bilen er 250 km/t, mens 0-100 km/t går unna på 5,6 sekunder.
CO2-tallet som oppgis er på 43-47 gram per kilometer, noe som tilsvarer et forbruk på 0,19-0,21 liter bensin på mila.
Med A6 på plass vil Audi ha lansert fem kraftfulle plug-in-varianter i 2. halvår 2019.
A6 55 TFSI e quattros fremste konkurrenter blir nok firehjulsdrevne BMW 530e xDrive og Volvo S90 T8, samt Mercedes-Benz E300 e og E300 de.