-
Helios Auto AS:
Support-medarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Audi A6 blir ladbar
Audi pøser ut ladbare hybrider. Her er A6 med ledning.
Audi fortsetter å utvide utvalget av elektrifiserte modeller, i form av plug-in-hybrider.
Nå kommer også A6 sedan som ladbar hybrid. A6 55 TFSI e quattro er utstyrt med en firesylindret 2.0 TFSI-motor på 185 kW (252 hk) pluss en elmotor på 105 kW. Samlet effekt blir på 270 kW (367 hk). Drivlinjen er den samme som vi finner i Q5.
Lithium-ion-batteriet, som er plassert bak i bilen, er på 14,1 kWh og gir bilen en elektrisk rekkevidde på inntil 53 km (WLTP). Det er mulig å kjøre helelektrisk i hastigheter inntil 135 km/t. Toppfarten på bilen er 250 km/t, mens 0-100 km/t går unna på 5,6 sekunder.
CO2-tallet som oppgis er på 43-47 gram per kilometer, noe som tilsvarer et forbruk på 0,19-0,21 liter bensin på mila.
Med A6 på plass vil Audi ha lansert fem kraftfulle plug-in-varianter i 2. halvår 2019.
A6 55 TFSI e quattros fremste konkurrenter blir nok firehjulsdrevne BMW 530e xDrive og Volvo S90 T8, samt Mercedes-Benz E300 e og E300 de.