-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Her er neste generasjon Q3
Den er inne i siste testfase, og våre illustratører har et godt begrep om hvordan den vil se ut. Møt nye Audi Q3 som kommer til Norge innen året er omme.
Den har vært med oss helt siden 2011 og er vel VW-gruppens eldste SUV. I de siste årene har Q3 fått økt konkurranse, ikke bare fra naturlige konkurrenter som BMW og Mercedes, men også fra eget konsern.
Seat og Skoda har flere nye SUV-er, og det samme har Volkswagen med et par år gammel Tiguan og helt ny Touareg. Så nå er det ingen bønn – om Q3 skal selges videre, må den fornyes tvers igjennom.
Mens første generasjon Q3 har aner tilbake til Golf V, og flere andre modeller, vil nykommeren, som alt fra Audi TT til Skoda Kodiaq, bygges på den fleksible MQB-plattformen.
Det innebærer en rekke fordeler, som lavere vekt, mer innvendig plass og mulighet for ladbare drivlinjer.
Audi Q3 skal fortsatt posisjoneres mellom nye Q5 og lillebror Q2, men den blir rundt seks centimeter lengre og øker med fem i bredden. Akselavstanden strekkes også med rundt 50 mm.
Til sammen gir dette en mer praktisk og rommelig bil enn dagens Q3, med mer passasjerkomfort, spesielt i baksetet, og større bagasjerom enn dagens 420 liter.
Designmessig vil den følge samme retning som nye Q5, noe som innebærer en evolusjon med ny grill og nye lykter i alle hjørner.
De mest dyptgripende endringene skjer imidlertid innendørs og under skallet. Dagens gammelmodige dashbord byttes ut med et som er slankere og mer ergonomisk utformet, igjen inspirert av Q5.
Audis virtuelle cockpit vil erstatte tradisjonelle instrumentklokker, mens dashbordet er utformet horisontalt i stedet for vertikalt som på dagens modell.
MQB åpner som nevnt opp for flere nye drivlinje-muligheter. Norske Audi-forhandlere vil nok ønske en ladbar Q3 velkommen, selv om den neppe er på markedet før om et drøyt år.
Trolig vil denne kombinere en 1,4-liters bensinmotor med elmotor, og du kan være trygg på at den elektriske rekkevidden vil bli mer enn fem mil.
Audi vurderer også en ren elektrisk utgave av Q3. Denne kan benytte samme drivlinje som den oppdaterte e-Golf, men regn med økt rekkevidde og mulighet for rask lading, noe som blir et must om man skal henge med fremover.
I motsatt ende av utslipps-skalaen vil Audi etter hvert lansere en ny RS Q3, og denne vil ha Audis nyeste femsylindrede motor med turbo under panseret.
Den er ikke bare lettere enn dagens motor, siden den er laget av aluminium, men også vesentlig kraftigere, med innpå 400 hestekrefter (opp fra 340 hk).
Syvtrinns S tronic (dobbel clutch girkasse) og quattro firehjulsdrift blir standard i toppmodellen.
I tillegg vil Audi tilby et utvalg av bensin- og dieselmotorer med slagvolum fra 1,5 til 2,0 liter.