-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Sulland Bil Drammen:
Daglig Leder
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
RSA BIL Kristiansand:
Servicerådgiver - RSA BIL Kristiansand
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo, Ryen Bruktbil:
Selger
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
RSA Bil Romerike:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Romerike
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RSA Bil Arendal:
Bilselger - RSA Bil Arendal
-
RSA Bil Oslo:
Mekaniker/tekniker - RSA Bil Oslo
-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Audi RS4
Selv et utrent øye ser at dette ikke er en vanlig A4-Audi. Skjermene buler ut, speilhusene, vinduslistene og eskosrørene glinser av krom, spoilere foran og bak sladrer om uante krefter.
Tekst: Geir Andreas Wangsmo
Foto: Mark Bramley, Markus Pentikäinen, Morten Brunsgaard Bek og Kenneth Drabæk
Les hele testen i Bil 8/9-2006 som du finner i bladkiosken nå!
Og straks man trykker på startknappen mellom setene fjernes all tvil.
Når V8-motoren våkner til liv snur man seg, selv i pitlane på en racingbane med masse sportsbiler.
De to setene foran har luftlommer som kan blåses opp for å stramme til ved lårene og i ryggen, og man sitter ekstremt godt.
Rattet er det samme som i Lamborghini Gallardo, og veldig godt å gripe tak i.
Motoren er svært fleksibel, med masse moment og hester gjennom hele registeret. Mellom 3500 og 8000 omdreininger er motoren spesielt villig, og heller ikke her behøver man geare så ofte.
Når man i tillegg trykker inn sport-knappen på rattet, strammer setene seg et hakk til, et spjeld i eksosen åpnes, og det føles som man kjører en racingbil.
Bortover langstrekket forbi pitlane er det definitivt RS4 som har den råeste lyden.
Audien gjør seg godt på bane, med bra stabilitet, presis styring, og fin balanse selv på grensen.
Og samtidig er den en fullverdig familiebil, med fire dører og seter, og stort bagasjerom.
Motor: V8, 4163 ccm
Effekt: 420 hk v/7800 o/min, 430 Nm v/5500 o/min
0-100 km/t: 4,8 sek
Toppfart: 250* km/t
Vekt/effekt: 1625 kg/420 hk = 3,8
Rundetid: 1:14,5 sek
Pris: kr 1.319.400
- Til hovedartikkel SPC 2006
- Akselerasjonstester
- Rundetider