-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Audi RS4
Selv et utrent øye ser at dette ikke er en vanlig A4-Audi. Skjermene buler ut, speilhusene, vinduslistene og eskosrørene glinser av krom, spoilere foran og bak sladrer om uante krefter.
Tekst: Geir Andreas Wangsmo
Foto: Mark Bramley, Markus Pentikäinen, Morten Brunsgaard Bek og Kenneth Drabæk
Les hele testen i Bil 8/9-2006 som du finner i bladkiosken nå!
Og straks man trykker på startknappen mellom setene fjernes all tvil.
Når V8-motoren våkner til liv snur man seg, selv i pitlane på en racingbane med masse sportsbiler.
De to setene foran har luftlommer som kan blåses opp for å stramme til ved lårene og i ryggen, og man sitter ekstremt godt.
Rattet er det samme som i Lamborghini Gallardo, og veldig godt å gripe tak i.
Motoren er svært fleksibel, med masse moment og hester gjennom hele registeret. Mellom 3500 og 8000 omdreininger er motoren spesielt villig, og heller ikke her behøver man geare så ofte.
Når man i tillegg trykker inn sport-knappen på rattet, strammer setene seg et hakk til, et spjeld i eksosen åpnes, og det føles som man kjører en racingbil.
Bortover langstrekket forbi pitlane er det definitivt RS4 som har den råeste lyden.
Audien gjør seg godt på bane, med bra stabilitet, presis styring, og fin balanse selv på grensen.
Og samtidig er den en fullverdig familiebil, med fire dører og seter, og stort bagasjerom.
Motor: V8, 4163 ccm
Effekt: 420 hk v/7800 o/min, 430 Nm v/5500 o/min
0-100 km/t: 4,8 sek
Toppfart: 250* km/t
Vekt/effekt: 1625 kg/420 hk = 3,8
Rundetid: 1:14,5 sek
Pris: kr 1.319.400
- Til hovedartikkel SPC 2006
- Akselerasjonstester
- Rundetider