-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Produktiv lakkleder/lakkerer
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
Diskresjon og potens
Du skal se to ganger for å oppdage at dette er noen annet enn høyst ordinære A6-modeller. Men diskrete detaljer avslører noe annet.
Det er neste generasjon S6 som nærmere seg lansering, og som derfor kjører nærmest umaskert rundt. Sedanen er knipset i solrike California mens Avanten er observert nær Nordsløyfa.
For et trenet øye røper detaljene at dette er S6, den foreløpige toppmodellen i A6-familien, inntil den enda hissigere RS6 kommer en gang i fremtiden.
Bilene mangler nesten bare S6-logoen og aluminiumskledde speilhus for å være komplette.
Den lave frontspoileren, diskret sideskjørt og hekkspoliere, 19-tommers spesialfelger med lavprofil sportsdekk, store bremseskiver og to doble eksosrør, er velkjente ingredienser hos S6. Legg også merke til innslag av karbonfiber på dashbordet.
Den utgåtte modellen hadde en normalt pustende V10 på 429 hk. Nykommeren får en 4-liters V8 med turbo – trolig med minst like mange hester men vesentlig lavere forbruk.
Kreftene overføres til de fire hjulene via en 7-trinns DSG-kasse, eller S tronic som det heter på Audi-språket.
Trolig får Audi S6 sin debut på bilutstilling i Frankfurt i september, slik at de første biler ruller på norske skilter innen utgangen av året.