-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Diskresjon og potens
Du skal se to ganger for å oppdage at dette er noen annet enn høyst ordinære A6-modeller. Men diskrete detaljer avslører noe annet.
Det er neste generasjon S6 som nærmere seg lansering, og som derfor kjører nærmest umaskert rundt. Sedanen er knipset i solrike California mens Avanten er observert nær Nordsløyfa.
For et trenet øye røper detaljene at dette er S6, den foreløpige toppmodellen i A6-familien, inntil den enda hissigere RS6 kommer en gang i fremtiden.
Bilene mangler nesten bare S6-logoen og aluminiumskledde speilhus for å være komplette.
Den lave frontspoileren, diskret sideskjørt og hekkspoliere, 19-tommers spesialfelger med lavprofil sportsdekk, store bremseskiver og to doble eksosrør, er velkjente ingredienser hos S6. Legg også merke til innslag av karbonfiber på dashbordet.
Den utgåtte modellen hadde en normalt pustende V10 på 429 hk. Nykommeren får en 4-liters V8 med turbo – trolig med minst like mange hester men vesentlig lavere forbruk.
Kreftene overføres til de fire hjulene via en 7-trinns DSG-kasse, eller S tronic som det heter på Audi-språket.
Trolig får Audi S6 sin debut på bilutstilling i Frankfurt i september, slik at de første biler ruller på norske skilter innen utgangen av året.