-
Daglig leder
Møller Bil Øst AS
-
Avdelingsleder/Teknisk leder
Last og Tank AS
-
Selger
NDS-Group AS
-
Account Manager
Arval AS
-
Daglig leder
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Økonomi- og administrasjonsansvarlig
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Kundeansvarlig/Key Account Manager
Norges Bilbransjeforbund (NBF)/DRIVE
-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
Her er Audis neste SUV på vei
Selv om Audi e-tron er Norges suverent mest solgte bil i år, er det mange som greier seg med mindre plass. Da kan en av disse være et alternativ.
Vi registrerer stor interesse for Skoda Enyaq og Volkswagen ID.4, så da regner vi med at en del også vil strekke seg til tredje alternativ fra VW-konsernet i denne klassen – nemlig Q4 e-tron.
Etter planen skal den vises i løpet av året, men så langt har vi bare møtt den som konseptbil på fjorårets Genève-utstilling.
I sommer presenterte vi ferske spionbilder akkompagnert av renderinger, før Audi dagen etter holdt en virtuell presentasjon der de viste at også Q4 e-tron skal bygges i to karosseriformer, akkurat som storebror.
Nå har vi ferske spionbilder av mindre kamuflerte prototyper av begge variantene som bekrefter at produksjonsbilene vil ligge tett opptil konseptene når produksjonen starter rundt årsskiftet.
Mens dagens e-tron bygges på en modifisert utgave av MLB-plattformen, skal Q4 e-tron bygges på den nye MEB-plattformen, noe som betyr tett slektskap med nylig viste Volkswagen ID.4 og Skoda Enyaq.
Du kan trygt regne med Audien blir den mest påkostede og avanserte av dem. Og den vil komme i to karosseriformer, noe vi vet også gjelder for de to slektningene.
Mens konseptbilene hadde et dashbord dekket av store skjermer, får vi håpe Audi velger å beholde noen fysiske betjeningsorganer for de viktigste funksjonene, skjønt jeg har min tvil.
Under presentasjonen av nye Q5 Sportback for et par uker siden ble vi fortalt at den «nye MMI berøringsskjermen hadde overflødiggjort MMI-panelet» mellom setene.
Audi vil tilby alternative drivlinjer i Q4 e-tron, og vi vet at toppmodellen får over 300 hester og firehjulsdrift.
Men det vil også komme alternativer for dem som nøyer seg med mindre effekt og tohjulsdrift, hvilket vil si de fleste europeiske land utenfor Skandinavia og alpe-landene.
Trolig får standard batteripakken en kapasitet på drøyt 80 kWt, nok til en kjørelengde på rundt 40 mil. Skal du lenger en det er det bare å ta en stopp ved en hurtiglader, så er du klar for nye 30 mil i løpet av en halvtime.
Vi forventer offisiell lansering av Q4 e-tron tidlig neste år, først som SUV og deretter i coupé-innpakning. Siden dagens e-tron er priset fra 588.000 kan vi nok regne med at Q4 e-tron presses godt under en halv million.
Men litt foran Q4 e-tron i køen ligger Audis nye toppmodell som du kan se renderinger av her.