-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kompakt sumobryter
Hele 400 Newtonmeter i trekkevne er det mange større bilmodeller som kan misunne dieseltoppmodellen i Aurisprogrammet.


Toyota Auris
Først publisert i Bil 7-2007.
Da vi aller første gang sparket fra med høyrefoten, var vi ikke helt overbevist om at det virkelig skjulte seg 177 hester under panseret – etter å ha kjørt den imponerende 1,4-literen med 90 hester, hadde vi spent forventningene meget høyt da vi entret førerplassen i D-Catversjonen.
Etter noen mil på varierte veier har vi justert førsteinntrykket. Her er det ikke et fandenivoldsk fraspark fra stillestående som bringer frem det store smilet, men det gjør dreiemomentet når vi klatrer opp de bratteste bakkene i omegnen.
Auris er ikke akkurat hva vi forbinder med en typisk trekkvogn, men her kan du trygt koble på båthengeren eller campingvogna. Denne utgaven av Auris er faktisk godkjent for å trekke 200 kg mer enn Avensis 2.0 D-4D/126 hk.
Interiøret er langt dristigere enn i forgjengeren Corolla, førermiljøet med den bro-lignende midtskonsollen betyr friskere takter fra Toyota. Også instrumentene har fått et langt mer moderne design, men det er ikke like lett å lese all grafikken i instrumentene. Fortsatt er det et tydelig hardplastpreg over dashbordet, uten at dette går på bekostning av kvalitetsfølelsen.
Førerplassen er oversiktlig og trivelig. Førersetet gir god sidestøtte i ryggen, men ikke like god støtte i sitteputen. Det er likevel lett å finne en passende og behagelig sittestilling, det sørger fireveisregulering av rattet samt rikelig reguleringsmonn på setet for. Den høyt plasserte gearspaken byr på presis og behagelig sjalting, og ligger fint i hånden på oss over 180 cm. For sjåfører på 165 cm derimot må hånden løftes unormalt høyt. Auris har fått 60 liter større bagasjerom enn Corolla, dermed er den på høyde med konkurrentene på dette punktet.
Hjulopphenget både foran og bak er helt nytt. Det har fått et forholdsvis mykt oppsett, som betyr at Toyota har prioritert komforten fremfor sportslige kjøreegenskaper – selv med mange hester på stallen får vi ingen GT-følelse. Fem stjerner og høy score i NCAP-testen betyr at sikkerheten er på topp i klassen.
Fakta om Toyota Auris 2.2 D-Cat: