-
Volvo Car Stor-Oslo:
Deleselger og Lærling
-
Werksta Norge:
Senior Business Controller
-
Toyota Buskerud:
Salgskonsulent næring
-
Birger N. Haug Oslo:
Driftsleder Delelager
-
Bulder Verksted AS:
Mekaniker lette kjøretøy
-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
MyCar:
Innkjøper
Subarus lille grønne
Subaru har i dag avduket en ny konseptbil i Shanghai. Det går neppe lang tid før du ser en nær slektning på gata.
XV Concept heter den knallfargede, gulgrønne bilen som avdukes på Auto Shanghai. Fronten er typisk nyere Subaru, men formen er annerledes enn noe det japanske selskapet har vist tidligere.
Designet kaller de ”Protren” og forklarer at det er utredet fra ”PROfessional tool” og TRENdy design”, på norsk profesjonelt verktøy og trendy design. Og Subaru begrunner dette med at bilen har ”autentisk funksjonalitet som et profesjonelt verktøy” og ”urban og stilig design”.
Kompakt og fleksibel
Det er ganske logisk å tenke seg at dette er bil som ikke er ulik Nissans populære Qashqai, eller storebror Qashqai+2. Fleksible biler med relativt kompakte fotavtrykk, omtrent som en Golf.
Det får vi også bekreftet av målene – en lengde på 445 cm er midt mellom de to Nissan-modellen, bredden på 180 cm og høyden på 162 cm avviker bare et par centimeter. Akselavstanden på 263 cm er også svært nær.
Boxer
Konseptet har en 2,0-liters boxermotor, koblet til en CVT trinnløs girkasse. Hvorvidt XV er utstyrt med firehjulsdrift, sier meldingen fra Subaru ikke noe om, men det er vanskelig å tenke seg noe annet fra det holdet.
Subaru XV er et konsept slik den står utstilt i Shanghai. Men den ser så ferdig ut at ”Concept” nok snart kan fjernes fra betegnelsen, og XV vil nok også bli erstattet av et navn innen den skal lanseres.
Får vi se den i mer ferdig versjon på bilutstillingen i Frankfurt i september, og på norske veier i løpet av et års tid? Neppe noen umulighet.