-
Field Service medarbeider
Car-O-Liner Norge
-
Forretningsutvikler Servicemarked
Harald A. Møller AS
-
Mekaniker
Knoks Bildeler AS
-
Innkjøper
Stjørdal Auto AS
-
Biloppretter
Kristiansund Karosseri AS
-
Servicemarkedssjef
Møller Bil Horten
-
Personlig servicetekniker
Frydenbø Bil VPL AS
-
Garantibehandler
Motor Gruppen Import AS
-
Bilmekaniker
Møller Bil Leangen
-
Mekaniker tunge kjøretøy
Bertel O. Steen Lastebil og Buss
-
Bilmekaniker
Gumpen Motor
-
Bilmekaniker
Ydse Auto AS
-
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
Volvo Car Stor-Oslo
-
Teamleder
Volvo Car Stor-Oslo
-
Bilskadereparatør
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Billakkerer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Lærling lette kjøretøy
Møller Bil Asker og Bærum
-
Servicemarkedssjef
Porsche Center Oslo
-
Bilmekaniker / Servicetekniker
Hagen Bil AS
-
Økonomiansvarlig
Autoringen AS
-
Regionssjef Skade & Lakk
Toyota Bilia AS
-
Innkjøper
Gill Gruppen AS
-
Biloppretter
RøhneSelmer AS
-
Servicemarkedssjef
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Mekaniker/Tekniker
RSA Bil Drammen
-
Garanti- og reklamasjonsbehandler
RSA
-
Teknisk konsulent/kursholder
RSA
-
Bilmekaniker
ARM Bilverksted AS
-
Billakkerer
Fixbil Damsgård Karosseri AS
-
Innkjøper
MyCar
-
Oppretter / karosseriarbeider
Vy Buss AS
-
Verkstedleder
Hanum Buss & Bil AS
-
Plassjef
Toyota Bilia AS
-
Mekaniker/Tekniker
Motorhuset Oppdal AS
-
Teknisk leder
Tveita Bilservice AS
-
Mekaniker tunge kjøretøy
BIR Husholdning AS
-
Frontsjef og nyhetsreporter
Bilforlaget AS
Escort vender tilbake
Når Ford viser sin kompakte sedan i Shanghai har de gravd i skuffen og kommet opp med et navn som er mer klassisk enn bilen.
Kinesiske kunder har neppe noe sterkt forhold til modellnavnet Escort, men Ford sier det passer perfekt til en bil for de som ønsker seg stil, men uten at det blir arrogant.
I et så stort marked finnes det ganske sikkert slike kunder også, men spørsmålet er om det er disse Ford virkelig er ute etter. Mer sannsynlig er det slik at de ønsker å jakte de kundene som ønsker seg en bil som ser premium ut, uten at det nødvendigvis reflekteres i prisen.
C-segmentet er opplagt viktig i Kina, og står for rundt 25 prosent av markedet – noe som med andre ord betyr godt over fem millioner biler.
Bilen sto plassert ved siden av den nye generasjonen Ford Mondeo. Selv om likheten er slående, er det også forskjeller. Blant annet har Escort en rettere og mer oppreist grill, samt noen fancy LED-lys som har en fasong som skal minne om et åttetall – kinesernes lykketall.
Etter å ha tatt en tur rundt bilen er konklusjonen at proporsjonene har blitt bra. Så er spørsmålet hvor mye av designen som overlever frem til produksjon.
Med hensyn til motorisering og andre fakta om bilen, var Ford ganske gjerrige. Vi fikk imidlertid vite at en liten, effektiv motor er mest sannsynlig. Det kan selvsagt betyr at de velger å ta sin tresylindrede enliters motor også til Kina, men ingenting er bekreftet.
Ford selger allerede svært godt av sin Focus i Kina, men ingenting tyder så langt på at en produksjonsversjon av Escort-konseptet vil finne veien tilbake til Europa.