-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Escort vender tilbake
Når Ford viser sin kompakte sedan i Shanghai har de gravd i skuffen og kommet opp med et navn som er mer klassisk enn bilen.
Kinesiske kunder har neppe noe sterkt forhold til modellnavnet Escort, men Ford sier det passer perfekt til en bil for de som ønsker seg stil, men uten at det blir arrogant.
I et så stort marked finnes det ganske sikkert slike kunder også, men spørsmålet er om det er disse Ford virkelig er ute etter. Mer sannsynlig er det slik at de ønsker å jakte de kundene som ønsker seg en bil som ser premium ut, uten at det nødvendigvis reflekteres i prisen.
C-segmentet er opplagt viktig i Kina, og står for rundt 25 prosent av markedet – noe som med andre ord betyr godt over fem millioner biler.
Bilen sto plassert ved siden av den nye generasjonen Ford Mondeo. Selv om likheten er slående, er det også forskjeller. Blant annet har Escort en rettere og mer oppreist grill, samt noen fancy LED-lys som har en fasong som skal minne om et åttetall – kinesernes lykketall.
Etter å ha tatt en tur rundt bilen er konklusjonen at proporsjonene har blitt bra. Så er spørsmålet hvor mye av designen som overlever frem til produksjon.
Med hensyn til motorisering og andre fakta om bilen, var Ford ganske gjerrige. Vi fikk imidlertid vite at en liten, effektiv motor er mest sannsynlig. Det kan selvsagt betyr at de velger å ta sin tresylindrede enliters motor også til Kina, men ingenting er bekreftet.
Ford selger allerede svært godt av sin Focus i Kina, men ingenting tyder så langt på at en produksjonsversjon av Escort-konseptet vil finne veien tilbake til Europa.