-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Volkswagens mellomting
Selv om sedan er det viktigste karosseriet i Kina nå, gjør tilveksten av stadig yngre kunder at en del litt merkelige varianter dukker opp – som VW Lavida.
Det er litt merkelig å se at selskaper som holder ekstremt strengt på formspråk og varemerkebygging i Europa og USA, lar sine kinesiske samarbeidspartnere finne på ting som ikke nødvendigvis passer rett inn et tysk regneark.
Lavida er et godt eksempel på det. Shanghai-VW fikk plattform og drivlinje fra Wolfsburg, og relativt frie tøyler til å komme opp med en bil som passet. Resultatet er blitt en av de mest populære bilene i Kina.
Så langt har sedaner vært det foretrukne valget for kundene. Bilutstillingen bar imidlertid bud om at det er i ferd med å endre seg.
Produsentene har forstått at yngre kunder kanskje ønsker seg en coupè, eller i hvert fall en bil med bakluke i stedet for bagasjelokk.
Før konflikten mellom Kina og Japan dro seg til, var Nissan Tiida en svært populær bil blant yngre kjøpere. Nå ser vi på salgsstatistikken at biler som VW Golf og Polo klatrer oppover.
For de som ønsker seg en større kombi, har imidlertid Volkswagen hatt dårlig utvalg. Med kombiversjonen av Lavida er dette problemet løst.
Bilen har gått under litt ulike navn, blant dem Lavida Sportback. Vi er imidlertid usikre om de høye herrer i Ingolstadt er spesielt bekvemme med det lille tyveriet.
Uansett vil bilen trolig bli en tilsvarende suksess som sedanversjonen når den kommer på markedet mot midten av neste år, utstyrt med kjente motorer som den tradisjonelle 1,6-liter og en 1,4 TSI.