-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kinesisk Ferrari
Med 950 hester fra en hybrid drivlinje og designtrekk inspirert av både Italia og Japan, er Icona Vulcano Kinas første supersportsbil.
Icona er et Shanghai-basert selskap som i hovedsak jobber som konsulenter for resten av den voksende bilindustrien.
Det er den tidligere Jaguar- og Nissan-designeren, Samuel Chuffart, som er ansvarlig for utseendet, og han sa i Shanghai at målet var å kombinerte «skjønnheten og udyret».
Designlinjene trekker tydelig mot biler som Lexus LFA, Ferrari F12 Berlinetta og Chevrolet Corvette.
LES OGSÅ: Italiener i Shanghai
Når du står ved siden av Volcano forstår du raskt at dette ikke er noen spesielt liten bil. 445 centimeter lang, 193 centimeter bred og med en akselavstand på 270 centimeter.
Fransk-italiensk-kinesisk
Til tross for at Icona er kinesisk er bilen et resultat av et flernasjonalt prosjekt. Designer Chuffart er fransk, mens mannen som har ansvar for den tekniske plattformen er Claudio Lombardi, en mann som har jobbet i Lancia, men kanskje huskes best som teamsjef i Ferrari på begynnelsen av nittitallet.
I bunnen for Vulcano er et chassis der de fleste bærende delene er i aluminium, som er dekket med et karosseri i karbonfiber.
Opprinnelsen til drivlinjen vet vi ikke så mye om foreløpig, bortsett fra at den skal komme i to ulike versjoner, begge en kombinasjon av en elektrisk og en V12-motor – koblet via en syvtrinns automatkasse.
Den ene har bakhjulsdrift og 870 hester, mens den andre har 950 hester og drift på alle fire.
Kanskje en av drivlinjene i Ferraris nye LaFerrari har ramlet av lastebilen?
Rask og sjelden
Etter å ha sett tallene Icona opererer med, er det lett å forstå at dette kommer til å bli en hurtig opplevelse.
0-100 skal gå unna på tre sekunder blank, 0-200 på 9,2 og potensiell toppfart er 350 kilometer i timen.
Om man skal holde seg til fordommene må man jo smile litt av det Icona sier om produksjon av bilen.
Den er nemlig en «one off» som skal produseres i maksimalt fem eksemplarer…