-
Brennes Auto Moss AS:
Bilmekaniker
-
DNB Bank ASA:
Sales Manager
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist

Jakten på nye designuttrykk
Endelig, noe helt annerledes
På jakt etter nye designuttrykk dukket denne opp. Riktignok med spesifikasjoner som en golf-buggy, men like forfriskende for det.
Det er et arkitektfirma med base i Mexico, Roth Architecture, som plutselig kommer opp med denne lille, organiske skapningen.
EK kaller de den, bygget spesielt for et stort utbyggingsområde Roth har gjort i samarbeid med noe som heter Azulik Real Estate.
Dermed kan de altså presentere verden for Azulik Mobility EK.
Elektrisk, selvfølgelig, et selvbærende, skumfylt, glassfiberkarosseri - designet med åpenbar innflytelse fra insekter – slik vi har sett eksempler på de siste årene.

Biodesign er blitt litt mote og skaper i det minste overraskende resultater – den mest seriøse innsatsen på området gjorde vel Mercedes-Benz med sin Vision AVTR fra 2019 (men ble ikke vist før i 2021).
Den var imidlertid ment som en ordentlig bil. Denne er bare beregnet til private eiendommer. Med en motor på 2200 watt gjør den ikke mer enn 40 km/t og har 100 kilometer rekkevidde.
Jeg aner ikke en gang hvor mange hjul den har, men det er plass til to passasjerer og en fører.
Mellom passasjerene er det en slags bordplate, den består av en stram duk, samme materiale som setene består av. Ellers er det mye lokalt treverk om bord. Også rattet er skåret ut av tre, mens dashbordet og brytere er 3D printet.
Av utstyr ellers finner vi doble koppholdere, trådløs telefonlader og – i denne helt åpne bilen – en elektrisk luftfukter!
Lokale håndverkere har gjort logoen på bilen. Den er formet i keramikk.