-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist


Volkswagen ikke størst i mai
Bilsalget i Europa er forsiktig opp i mai. Kinesiske bilprodusenter øker salget, mens Renault-gruppen hadde størst markedsandel.
Personbilmarkedet i hele Europa økte med 1,3 % til 1,116 millioner biler i mai, ifølge tall fra registreringsstatistikken til DataForce.
Hittil i år ligger salget på rett under 5,6 millioner biler – 168 enheter under 2024-volumet så langt.
Tesla falt med 28 % i mai, mens kinesiske fabrikker leverte 60.215 biler, tilsvarende en markedsandel på 5,4 % og en fremgang på 85 %.
I fjor hadde de kinesiske 3 % i mai, og så sent som april i år lå de på 4,6 %.
BYD hadde den største volumøkningen, med 10.000 biler til 13.580, mens Chery hadde den største prosentvise: opp 900 % til nesten 8.000 biler.
Renault Clio var Europas nummer én i mai – for andre måned på rad –med søstermodellen Dacia Sandero på andreplass.
Det gjorde Renault-gruppen til Europas største, med 33,5 % markedsandel.
Volkswagen-gruppen, på andreplass, hadde 30 %.
De batterielektriske bilene øker med 27,3 % så lang i år, og totalvolumet er nå på 953.000 biler i år.
Tesla Model Y er på topp, på tross av nedgang på 42,6 %.
Plug-in hybridene økte med 17,9 %, til 475.000 biler med Tiguan på topp.
DataForce deler opp markedet i 21 segmenter:
Det største er Kompakte SUVer med et volum på rett over en million biler, med Tiguan, Qashqai og Sportage på topp.
Segmentet som økte mest var Store Premium, nesten 100.000 biler med 5-serie, E-Klassen og A6/S6 i teten.