-
Porsche Center Bergen:
Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
Porsche Center Gardermoen:
Servicerådgiver
-
Mekonomen Company Bilverksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Skadesenter Ryen:
Bilskadereparatør og billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Billakkerer
-
INTAKT Bilskade:
Bilskadereparatør
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker/Tekniker
-
Bertel O. Steen Telemark:
Plassjef
-
Bertel O. Steen Larvik:
Servicemarkedssjef
-
Birger N. Haug AS:
Nybilselger - Asker og Bærum
-
Møller Bil Skadesenter Hamar:
Biloppretter og Billakkerer
-
Møller Bilskolen:
Instruktør
-
Møller Bil Orkdal:
Klargjører
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teamleder Klargjøring
-
Bilia JLR Import Norway:
Warranty specialist, Bilia JLR
-
Werksta Norge:
Regionleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Teknikere
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Polestar
-
Motor-Trade AS:
Takstmann / Bruktbilkoordinator, Trondheim
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produksjonsleder og Verkstedsupport
-
Bilskadesenteret Telemark AS:
Billakkerer
-
Møller Bil Haugesund:
Bilmekaniker
-
Toyota Voss A.S:
Bilmekanikar
-
VerkstedGrossisten:
Lager- og Deleselger
-
Albjerk Bil Drammen AS:
Produksjonsleder verksted
-
Nesbyen Auto AS:
Servicemarkedssjef
-
Bilimportørenes Landsforening:
Leder for kommunikasjon og myndighetskontakt
-
If Skadeforsikring:
Teknisk inspektør, Storbil og Maskiner
-
HTS Packline:
Junior selger
-
Stangeland Maskin AS:
Lakkerer med fagansvar
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
-
Bilservice AS:
Bilmekanikere
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
VW omfavner Beijing
VW er glad i Kina, med god grunn, og vier Beijing-utstillingen stor oppmerksomhet. To konsepter og nytt fremtids-studio,
Selvfølgelig var det de to konseptene som vakte størst interesse da VW hadde sin presentasjon ved Beijing-messens åpning. Men en solid investering i form av det de kaller Future Center Asia, viser også hvor godt plantet VW er i denne nasjonen.
Og det med mange gode grunner. Salget av personbiler med VW-merket i front sank med 1,3 % i første kvartal. Kina, derimot, sørget for en økning på 6,5 %.
Slikt fortjener oppmerksomhet!
Blant annet et konstruksjons- og designstudio, ett av tre i hele verden, som skal konsentrere seg om digitalisering og automatkjøring og alle elementer – inklusive design – som hører med.
Inkubator
Professor, Doktor, Jochen Heizmann, styremedlem i Tyskland og CEO for VW Group China, sa at «Vi ser Kina som en inkubator for innovasjon og nye teknologier»
Da applausen hadde lagt seg debuterte man først Phideon, som vi hadde et første møte med i Genève, og så T-Prime konseptene.
Begge ser så gryteferdige ut at det skal godt gjøres om du ikke møter noe tilsvarende i en gate nær deg i løpet av ganske kort tid.
Phideon er et ganske fornuftig svar på det fantastiske prestisjeprosjektet til Ferdinand Piëch som ble oppkalt etter han som kjørte vognen sin for nær sola og ble tilintetgjort av Zevs.
Nøktern luksus
Vi snakker fremdeles om en stor, forholdsvis luksuriøs limousine, av den typen asiatene elsker. Men denne er rasjonell, bygget på MLB2-plattformen som tillater lengde uten altfor dramatiske overheng.
Den ser ut som en Passat som har gått på en av de finere kostskolene og er en nydelig demonstrasjon av at VW for tiden er flinkere til å presse stål enn de fleste andre. Bare se på skjermene bak og baklyktene.
Luftfjærer, men til gjengjeld er det spart en del på interiøret foran, sier de som har vært der. «Det hadde ikke holdt til en Polo i Europa en gang». Men til gjengjeld er salong-avdelingen overdådig.
Det er med andre ord ganske opplagt hvilke oppgaver denne er tiltenkt. I tillegg til at den også har en viktig oppgave som kasse-påfyller for Volkswagen.
(artikkelen fortsetter)
To i ett
T-Prime er nok litt fjernere fra produksjon enn Phideon, men her har fabrikken tatt to store trender og pakket det inn i én pakke: SUV og ladbar hybrid.
Denne er fullskala, men designerne har ikke falt for fristelsen til å gjøre den altfor utadvendt. Designen er forsiktig, du skal lete lenge etter en oi-a-meg-faktor her.
Interiøret er til gjengjeld et nikk til Tesla. Ikke en eneste bryter, men med krumme skjermer, både en 12-tommer for instrumenter og/eller et 3D-kart, og en 15-tommer for infotainment. Til og med annenføreren – eller baksetet – har sin egen skjerm til for eksempel klimakontroll.
Slik denne er bygget, med hel-elektrisk, hybrid (med forbrenningsmotoren på og av) og GTE-modus, kombinert kaller de det, med både el- og forbrenning samtidig, dreier deg seg visstnok om 376 hester, det vanlige vanvittig lave NEDC-forbruket, 6 sekunder til 100 og 230 km/t eller noe slikt før låvedør-effekten slår inn.
Luksus-SUV blir sportslig og elegant, sier VW selv.