-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Bilia Norge AS:
Takstmann, BMW Skøyen
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Britisk luksus selger bra
De to mest luksuriøse britiske bilmerkene, Rolls-Royce og Bentley, har nettopp lagt frem sine 2000-resultater. Begge kan vise til solid økning sammenlignet med 1999.
For begge merkene er det det amerikanske kontinentet som tar unna flest enheter – faktisk ble 50% av alle solgte Rollser fraktet over dammen. Imidlertid er det fastlands-Europa som kan vise til størst økning av Rolls-Royce salget med hele 97,8%. På hjemmemarkedet og i Japan må de imidlertid tåle en svak tilbakegang. Toppsjef i RRB-gruppen, Tony Gott, sier det er Corniche som står for økningen av Rolls-salget og han regner med at denne modellen også vil sørge for at salget holdes stabilt i 2001.
Hos Bentley er det økning i alle salgsregioner. Europa (ex UK) øker med 49% mens de i Japan øker med hele 42 prosent. Størst er imidlertid veksten på andre markeder, i praksis Fjerne Østen og Oseania, hvor de mer enn dobler salget sitt. For Bentleys vedkommende tror Gott at deres satsning på Le Mans samt den nye mellomstørrelse-bilen som skal lanseres i løpet av en treårs periode vil gi positive utslag.
I rene tall er salget for de to merkene som følger (med salg1999 i parentes):
BENTLEY:
- Amerika: 558 biler (437) +27,69%
- Storbritannia: 437 biler (337) + 29,68%
- Europa (ex UK): 231 biler (155) + 49,04%
- Japan: 47 biler (33) + 42,43%
- Øvrige markeder: 91 biler (45) + 102,23%
TOTAL: 1364 biler (1007) + 35,46%
ROLLS-ROYCE:
- Amerika: 248 biler (237) +4,65%
- Storbritannia: 76 biler (85) – 10,59%
- Europa (ex UK): 89 biler (45) + 97,78%
- Japan: 22 biler (27) - 18,52%
- Øvrige markeder: 62 biler (48) + 29,17%
TOTAL: 497 biler (442) + 12,45%
Av Terje Ringen – bilnorge.no