-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Britisk luksus selger bra
De to mest luksuriøse britiske bilmerkene, Rolls-Royce og Bentley, har nettopp lagt frem sine 2000-resultater. Begge kan vise til solid økning sammenlignet med 1999.

For begge merkene er det det amerikanske kontinentet som tar unna flest enheter – faktisk ble 50% av alle solgte Rollser fraktet over dammen. Imidlertid er det fastlands-Europa som kan vise til størst økning av Rolls-Royce salget med hele 97,8%. På hjemmemarkedet og i Japan må de imidlertid tåle en svak tilbakegang. Toppsjef i RRB-gruppen, Tony Gott, sier det er Corniche som står for økningen av Rolls-salget og han regner med at denne modellen også vil sørge for at salget holdes stabilt i 2001.
Hos Bentley er det økning i alle salgsregioner. Europa (ex UK) øker med 49% mens de i Japan øker med hele 42 prosent. Størst er imidlertid veksten på andre markeder, i praksis Fjerne Østen og Oseania, hvor de mer enn dobler salget sitt. For Bentleys vedkommende tror Gott at deres satsning på Le Mans samt den nye mellomstørrelse-bilen som skal lanseres i løpet av en treårs periode vil gi positive utslag.
I rene tall er salget for de to merkene som følger (med salg1999 i parentes):
BENTLEY:
- Amerika: 558 biler (437) +27,69%
- Storbritannia: 437 biler (337) + 29,68%
- Europa (ex UK): 231 biler (155) + 49,04%
- Japan: 47 biler (33) + 42,43%
- Øvrige markeder: 91 biler (45) + 102,23%
TOTAL: 1364 biler (1007) + 35,46%
ROLLS-ROYCE:
- Amerika: 248 biler (237) +4,65%
- Storbritannia: 76 biler (85) – 10,59%
- Europa (ex UK): 89 biler (45) + 97,78%
- Japan: 22 biler (27) - 18,52%
- Øvrige markeder: 62 biler (48) + 29,17%
TOTAL: 497 biler (442) + 12,45%
Av Terje Ringen – bilnorge.no