-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Bentley i eksklusivt opplag
For 75 år siden kjørte Le Mans-vinner og eventyrer Woolf Barnato raskere enn det berømte Blåtoget gjennom Frankrike. Slikt må selvsagt markeres med spesialmodell og sosietetsarrangement.
Det var på et party i Cannes at Barnato, lederen for The Bentley Boys som hadde vunnet Le Mans i 1928, 1929 og 1930 med en Bentley Speed Six, fortalte at han skulle klare å kjøre raskere enn det blå ekspresstoget mellom Cannes og Calais.
For å bevise sin påstand startet han samtidig som toget forlot stasjonen i Cannes neste morgen. Han krysset Kanalen neste dag, og var i London fire minutter før toget ankom stasjonen i Calais.
Bentley Motors og spesialdivisjonen Mulliner markerer begivenheten med en spesialutgave av den luksuriøse Arnage. Arnage Blue Train Series skal være så eksklusiv at ordreboken allerede er lukket før vi vanlig i det hele tatt visste at den var åpnet. Ikke uventet finner flesteparten av bilene sine kunder i USA.
Kraft og krom
Under det lange panseret finner vi en 450-hesters utgave av Bentleys 6,75-liters twin turbo V8-motor. Maks dreiemoment er 875Nm ved 3.250 omdreininger, og det er nok til å gi den store bilen en aks-tid til 100km/t på drøye 5,5 sekunder og en potensiell toppfart på 270 km/t. Chassis og tuning av hjulopphengningen er hentet fra Arnage R.
Eksteriørt kjennetegnes Blue Train Series av 19-tommers spesialfelger, soltak, masse krom og to doble eksosrør. Både front- og bakfangere er spesialdesignet og bilene har fått spesielle lufteventiler bak forhjulene. Den eksklusive serien får den bevingede B-en i sort både på utsiden og på dashbordet – en vanlig spesialitet på Bentleyer utenom det vanlige.
For noen uker siden fikk den første modellen i spesialserien følge av den originale ”Blue Train” Speed Six og andre historiske Bentley-modeller til en historisk reise fra Cannes til London langs Barnatos originale rute.
Årets utgave var nok mer komfortabel enn den opprinnelige, med innlagte attraksjoner som vinsmaking samt overnattinger og gastronomiske opplevelser på slott langs veien.