-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer
Tro om igjen
Dette ser ut som en kamuflert Porsche Panamera, men det er noe helt annet.
Nå er det absolutt slektskap mellom bilen på bildene og Porsche – det dreier seg nemlig om den britiske fetteren, Bentley, som er i ferd med å fornye sin Continental GT. Ikke at det skal skje over natten – den nye modellen er først ventet på markedet i 2017.
Den første Continental GT-modellen etter at VW overtok Bentley kom i 2002, og den ble fulgt av generasjon to i 2010. Dermed nærmer vi oss ubønnhørlig et nytt generasjonsskifte.
Synergier
Når man har så mange merker i porteføljen som VW-konsernet har, forsøker man selvsagt å oppnå mest mulig synergier. Det blir jo ikke minst viktig på luksuriøse modeller der utviklingskostnadene skal fordeles på et meget begrenset antall eksemplarer.
Derfor har VW-ledelsen bestemt seg for at tredje generasjon Continental GT skal dele plattform med andre generasjon Porsche Panamera – den såkalte MSB-plattformen.
Porsche har ansvar for utviklingen av denne, og andre generasjon Panamera blir første bil på plattformen når den lanseres i 2016, ett år før Bentley-modellen følger etter.
Bastard
Bilen du ser her er en bastard med et modifisert Panamera karosseri som skjuler neste generasjon Bentley teknologi.
Det er flere detaljer som har ledet våre spionfotografer til denne konklusjonen, først og fremst det britiske registeringsskiltet som avslører at dette er en «sort Bentley av ukjent modell med 4-liters V8-motor».
Legg videre merke til de korte bakdørene – de er ren staffasje som skal avlede oppmerksomheten fra at bilen vi ser her faktisk er en todørs coupé – nemlig en Continental GT.
Plug-in
Bentley er bevisste på at Continental GT for dem, skal være det 911 er for Porsche. Vi kan derfor regne som sikkert at designen er en evolusjon av dagens, slik vi opplevde ved første generasjonsskifte i 2010. Men alt under skallet er selvsagt flunkende nytt og up to date.
Den fireliters V8-motoren som ble lansert som alternativ til den originale W12-en fra 2012, ser ut til å bli standard i alle utgaver av Continental, som GT, GTC og Flying Spur.
Men Bentley-boss Wolfgang Dürheimer avslørte på Auto Shanghai i april at det kommer flere alternativer: – Det kommer ladbare hybider, det bare tvinger seg frem med stadig skjerpede utslippskrav, sa han.
– Plug-in hybrider er løsningen for oss for å redusere utslippene i fremtiden. Det er en teknologi som vil følge bilindustrien i lang tid, mente han den gang. Vi får se hva som skjer når de nye målemetodene vedtas i EU etter hvert.