-
Porsche Center Son:
Avdelingsleder skadeverksted
-
Motor-Trade AS:
Salgssjef
-
Bilia Norge AS:
Resepsjonssjef
-
Møller Bil Trondheim:
Salgskonsulent nybil Audi
-
RøhneSelmer AS:
Operativ Salgsleder
-
Bilia Norge AS:
Konserncontroller
-
byMEDHUS AS:
Detailer / bilklargjører
-
Car-O-liner Norge AS:
Operational Manager
-
Axess Logistics AS:
Key Account Manager - Transport og Logistikk
-
Møller Bil Kokstad:
Produksjonsleder
-
Møller Bil Bryn:
Kundefrontmedarbeider
-
Møller Bil Kalbakken:
Nyttekjøretøyselger
-
Herøy Bil & Maskin AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Stjørdal:
Servicemarkedssjef
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Kundeansvarlig
-
DRIVE Mobility AS:
Leder salg og support
-
Werksta Bergen Fana:
Bilmekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Servicerådgiver
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilmekaniker og PKK kontrollør
-
Werksta Bergen Fana:
Bilskadereparatør
-
Werksta Bergen Fana:
Billakkerer
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Werksta Kristiansand:
Teamleder
-
Werksta Kristiansand:
Billakkerer
-
Werksta Kristiansand:
Bilskadereparatør
-
Toyota Sarpsborg og Halden:
Salgskonsulent
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Namdal Bilskade AS:
Bilskadereparatør
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Bugatti Veyron til bil07
Med Bugatti Veyron 16.4 får Norges største bilutstilling, bil07, besøk av verdens dyreste serieproduserte bil for gatebruk. 0-100 kilometer i timen går unna på under 2,5 sekunder.
Supersportsbilen, som eies av investor og bilentusiast Arne H.Fredly, blir et heftig trekkplaster på standen til bladet BIL og BilNorge.no under bilutstillingen i Lillestrøm 7. – 11. november.
Pris: 13,2 millioner
Bilen er oppkalt etter racersjåføren Pierre Veyron som vant 24-timersløpet på Le Mans i 1939. Prisen før norske avgifter er 1.127.000 euro, eller rundt 8,7 millioner kroner. For å få bilen på norske skilter, ville registreringsavgiften alene komme på 4,5 millioner.
Utviklingen av Veyron startet med konseptbilen EB 18/4 Veyron, som ble vist på bilutstillingen i Tokyo i 1999. Designmessig lignet den svært mye på dagens produksjonsmodell.
Den største forskjellen er at konseptbilen hadde en W18-motor med tre rekker à seks sylindere, mens bilen du kan se på Lillestrøm har W16-motor på åtte liter. 16 sylindere i fire rekker à fire sylindere, omtrent som to smale V8-motorer som er koblet sammen i en W-konfigurasjon.
Hver sylinder har fire ventiler, og motoren har ikke mindre enn fire turboladere. Effekten oppgis til å ligge mellom 1001 og 1026 hester og dreiemomentet på 1250 Nm.
Tørst gledesspreder
Som en kuriositet kan vi nevne at ved full gass bruker den mer enn 12,5 liter på mila – noe som ville føre til at du ville tømme en 100 liters bensintank på bare 12½ minutt.
Produsenten hevder at Veyron kan bremses fra 406 km/t til stillestående på under ti sekunder. Norges Varemesse og Bilforlaget tror mange vil stoppe langt raskere for å få et glimt av en av verdens aller råeste biler.