-
RG Mobility AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS Bergen:
Ettermarkedsleder
-
Motor Forum AS Telemark:
Regnskapsansvarlig
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Bilia X:
Servicemarkedssjef, Xpeng Lørenskog
-
Toyota Asker og Bærum:
Handover / produktspesialist
-
Solaris Norge A/S:
Mekaniker til tungbil, buss søkes
-
Flex1One AS:
Driftsansvarlig
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Steinkjer
-
RG Mobility AS:
Key account Manager
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Sales Consultant
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Hovfaret 17B:
Ledige kontorplasser
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Bugatti Veyron til bil07
Med Bugatti Veyron 16.4 får Norges største bilutstilling, bil07, besøk av verdens dyreste serieproduserte bil for gatebruk. 0-100 kilometer i timen går unna på under 2,5 sekunder.
Supersportsbilen, som eies av investor og bilentusiast Arne H.Fredly, blir et heftig trekkplaster på standen til bladet BIL og BilNorge.no under bilutstillingen i Lillestrøm 7. – 11. november.
Pris: 13,2 millioner
Bilen er oppkalt etter racersjåføren Pierre Veyron som vant 24-timersløpet på Le Mans i 1939. Prisen før norske avgifter er 1.127.000 euro, eller rundt 8,7 millioner kroner. For å få bilen på norske skilter, ville registreringsavgiften alene komme på 4,5 millioner.
Utviklingen av Veyron startet med konseptbilen EB 18/4 Veyron, som ble vist på bilutstillingen i Tokyo i 1999. Designmessig lignet den svært mye på dagens produksjonsmodell.
Den største forskjellen er at konseptbilen hadde en W18-motor med tre rekker à seks sylindere, mens bilen du kan se på Lillestrøm har W16-motor på åtte liter. 16 sylindere i fire rekker à fire sylindere, omtrent som to smale V8-motorer som er koblet sammen i en W-konfigurasjon.
Hver sylinder har fire ventiler, og motoren har ikke mindre enn fire turboladere. Effekten oppgis til å ligge mellom 1001 og 1026 hester og dreiemomentet på 1250 Nm.
Tørst gledesspreder
Som en kuriositet kan vi nevne at ved full gass bruker den mer enn 12,5 liter på mila – noe som ville føre til at du ville tømme en 100 liters bensintank på bare 12½ minutt.
Produsenten hevder at Veyron kan bremses fra 406 km/t til stillestående på under ti sekunder. Norges Varemesse og Bilforlaget tror mange vil stoppe langt raskere for å få et glimt av en av verdens aller råeste biler.