-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil

Volkswagen viser sin minste – igjen
Det haster å få på plass en elbilsuksess for Volkswagen. Nå har toppsjefen lettet litt på sløret til sine ansatte.
På et møte med de ansatte nylig viste Thomas Schäfer, sjefen for Volkswagen, de første bildene av Volkswagens kommende elbil. Den som alle skal kunne ha råd til.
Schäfer hadde en spesiell agenda da han snakket til de ansatte.
-Etter at vi ble ferdige med forhandlingene (med fagforeningene) i desember har vi kunnet trykke på startknappen og satt i gang den største fremtidsplanen i merkets historie. Med våre klare forpliktelser skal vi følge en ambisiøs plan for å sikre at vi skal nå våre felles mål. Et av dem er å gjøre mobilitet tilgjengelig for alle – det er det løftet som ligger i merkenavnet vårt, sa han blant annet.
Premiere i 2027
Dermed dukket bildet av den nye innstegsmodellen opp og han fortalte at de har tenkt å vise en show-utgave av den for publikum i begynnelsen av mars. Dessuten at produksjonsmodellen skal ha premiere i 2027 og at man tar sikte på ca. € 20.000,-
Nå hører det med til historien at Volkswagen har fortalt oss om kommende småbiler med varierende informasjoner om når og hvordan, og med bilder av en rekke forskjellige karosserier siden vi skrev om disse initiativene for første gang.
Det var da de viste ID.Life på utstillingen i München i 2023. Siden da har småbilen dukket opp i så mange sammenheng at jeg håper virkelig denne siste meldingen vil vise seg å holde – ellers bli historien om den elektriske Folkevognen – den som var beregnet for Folket - helt latterlig.

Og vær trygg – det er fremdeles en del rare detaljer her.
For i tillegg til dagens nye modell har vi for eksempel en annen liten elbil under utvikling, ID.2All, som er basert på den gamle MEB plattformen. Der ser det ut som det siktes på under € 25.000 og debut sent neste år.
Denne nye, som ikke har fått noe navn i dagens pressemelding (men som stadig kalles ID.1 eller ID.Polo) er derimot basert på en helt ny plattform som heter SSP (Skalerbart System Plattform).
2 modeller
Fra 2027 skal Volkswagen altså ha to modeller i klassene under Golf – den billigste bygget på den mest moderne arkitekturen.
Jeg er spent på hvordan de skal differensiere disse modellene.
Schäfer kunne fortelle, til de ansattes begeistring, at Wolfsburg var blinket ut som sentrum for ny teknologi og nye produksjonsmetoder – og at derfra skal alle kommende, kompakte SSP-modeller rulle ut.
Han avsluttet med sin nye Trippel A – som blant annet inkluderer ni nye modeller frem til 2027.
De tre A’ene betyr sikkert et eller annet på tysk.
Oversatt betyr de:
- Ta igjen (konkurrentene?)
- Attack – angripe
- Lede an, som i å være ledende merket i volum-segmentet, sette nye standarder og brøyte veien for mobilitet i hele verden!