-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Møller Bil Fellesfunksjoner avd. Logistikk:
Takserer brukte biler
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Møller Bil Sandefjord:
Serviceleder / Kundemottaker
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Logistikkmedarbeider
-
Autoringen AS:
Selger – Autoringen
-
Autoringen AS:
Auksjonsstøtte - Autoringen
-
AutoMester AS:
Kjedekonsulent
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Kristiansand
-
Team Verksted AS:
Delelagersjef Team Verksted Ålesund
-
DNB Bank ASA Norway Branch:
Sales Manager - Vestfold, Telemark/Buskerud
-
Werksta Norge:
Bilskadereparatør / Oppretter
-
Man Truck & Bus Norge AS:
Selger lastebil
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Moss To-Takt AS:
Bilmekaniker / tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Asker og Bærum:
Bilmekaniker/tekniker
-
Autoringen Ski AS:
Plassjef – Autoringen Ski
-
Toyota Bilia AS:
Regionsjef Servicemarked
-
Premium Cars Stor-Oslo AS:
Tekniker for Zeekr
-
Mobile Åsane AS:
Servicemarkedssjef
-
Autoringen Oslo AS:
Bilkonsulent
-
Bilia X:
Driftsleder, Xpeng Høvik
-
Bil i Nord:
Volvo-mekaniker
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
-
Jæger Automobil AS:
Bilskadetakserer

Porsche planlegger nedbemanning
En talsperson for selskapet fortalte Reuters torsdag 13. februar, at Porsche AG må kutte 1.900 ansatte over en periode på fire år, frem til 2029.
Den tyske bilprodusenten må redusere antall stillinger på sine hovedanlegg i Stuttgart-Zuffenhausen og Weissach med 15 % innen 2029, blir det opplyst fra selskapet.
Porsche startet nedbemanningsprosessen allerede i 2024 ved å ikke fornye 1.500 kontrakter. Nå varsler selskapet at ytterligere 500 stillinger ikke blir fornyet.
Porsche-salget har over en lenger periode gått ned, fra 320.221 leveringer i 2023, til 310.718 leverte biler i 2024.
Særlig i Kina som er et veldig viktig marked for Porsche har nedgangen vært markant med hele 7 % fall i salget fra 2023 til 2024.
Aksjekursen til Porsche AG er ned nesten 30 % de siste 12 måneder.

Må kaste penger på problemet
Nå står Porsche i en vanskelig skvis med et tregere elbilsalg i de fleste markeder, samtidig som de har investert masse penger i overgangen til helelektriske drivlinjer.
Mye tyder på at Porsche må ta ned tempoet i investeringene i nye elbiler og fortsatt putte betydelige penger på bordet for videre utvikling av fossile modeller.
- Porsche er fortsatt i en relativt god posisjon, men det er utfordringer som vi må håndtere, som den forsinkede overgangen til elektriske biler og de geopolitiske forholdene som er vanskelige, sier talspersonen til Porsche.
Stuttgarter Zeitung omtalte nyhetene først.