-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
TotalEnergies:
Distriktansvarlig / Sales Representativ
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Albjerk Bil Ringerike AS:
Salgsleder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil

Porsche planlegger nedbemanning
En talsperson for selskapet fortalte Reuters torsdag 13. februar, at Porsche AG må kutte 1.900 ansatte over en periode på fire år, frem til 2029.
Den tyske bilprodusenten må redusere antall stillinger på sine hovedanlegg i Stuttgart-Zuffenhausen og Weissach med 15 % innen 2029, blir det opplyst fra selskapet.
Porsche startet nedbemanningsprosessen allerede i 2024 ved å ikke fornye 1.500 kontrakter. Nå varsler selskapet at ytterligere 500 stillinger ikke blir fornyet.
Porsche-salget har over en lenger periode gått ned, fra 320.221 leveringer i 2023, til 310.718 leverte biler i 2024.
Særlig i Kina som er et veldig viktig marked for Porsche har nedgangen vært markant med hele 7 % fall i salget fra 2023 til 2024.
Aksjekursen til Porsche AG er ned nesten 30 % de siste 12 måneder.

Må kaste penger på problemet
Nå står Porsche i en vanskelig skvis med et tregere elbilsalg i de fleste markeder, samtidig som de har investert masse penger i overgangen til helelektriske drivlinjer.
Mye tyder på at Porsche må ta ned tempoet i investeringene i nye elbiler og fortsatt putte betydelige penger på bordet for videre utvikling av fossile modeller.
- Porsche er fortsatt i en relativt god posisjon, men det er utfordringer som vi må håndtere, som den forsinkede overgangen til elektriske biler og de geopolitiske forholdene som er vanskelige, sier talspersonen til Porsche.
Stuttgarter Zeitung omtalte nyhetene først.