Mer pulver i Cayenne

Det er ikke lenge siden Porsche Cayenne Diesel entret markedet, men nå har allerede tunerne kastet seg over modellen.

Publisert

I sommerutgaven av BIL (nr 8/9), som du nå finner i bladkiosken, finner du blant annet en test der vi har kjørt nyankomne Porsche Cayenne Diesel mot to tøffe utfordrere – Mercedes ML 320 CDI og Range Rover Sport 3,6 V8 HSE.

Økt effekt

Cayenne Diesel er kraftige saker, men tydeligvis ikke kraftige nok for alle. Nå har for eksempel tyske Cargraphic kastet seg over modellen med modifiseringer av både motor og utseende.

De opprinnelige 240 hestene blir til 290. Maks dreiemoment er økt med hele 80 Newtonmeter, fra 550 til 630. Det betyr at den tunge muskelbunten får en akselerasjon i sprinterklassen.

Kosmetikk

For å markere for omverdenen at dette er noe mer enn en ordinær Cayenne Diesel, tilbyr Cargraphic et bodykit som gir bilen et mer muskuløst utseende.

Til fronten får du et lavt skjørt med innebygde tåkelys, nye hovedlys og kjølekanaler for bremsene. Deretter kan du jo fortsette med en diffusor i hekken, sideskjørt og bredere skjermbuer.

Så topper du kunstverket med nye spesialfelger – Cargraphic har et godt utvalg med diameter fra 20 til 22 tommer.

Powered by Labrador CMS