-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Jubel-Corvette
Chevrolet markerer at det er seksti år siden første Corvette ble lansert - selvsagt er det et påskudd for en spesialutgave.
Bilprodusentene er flinke til å utnytte alle tenkelige og utenkelige jubileer maksimalt, og det gjelder ikke minst Chevrolets evne til å bygge opp om Corvette som en levende legende.
Nå er det jo ikke hvert år man fyller 60, så her har vi absolutt en legitim markering.
Siden den vises i januar 2012, er det selvsagt snakk om en 2013-modell med det nette tilnavnet «Corvette 427 Convertible Collector Edition». Ifølge GM er dette den raskeste og mest kapable Corvette cab’en i historien, og da snakker vi selvsagt bare om de serieproduserte.
LES: Våre prøvekjøringer av Corvette
- 2013-modellen er den siste i C6-generasjonen, og dermed passer det bra med en jubileumsutgave, sier Chris Perry, visepresident for global marketing og strategi hos Chevrolet.
- Vi kunne ikke komme på noen mer passende måte å feire disse milepælene på enn å vekke til live en av de mest legendariske kombinasjoner i merkets historie - Corvette cabriolet og en 427 motor, sier Perry.
Med det refererer Chevy ikke til antall hestekrefter, men til slagvolumet - 427 kubikktommer. Hvis du syns det høres spedt ut, så la meg ile til og fortelle at det tilsvarer 7008 kubikkcentimeter, altså drøye 7 liter.
LS7 er betegnelsen på motoren som yter 505 hk og har et maks dreiemoment på 637 Newtonmeter. Når vi legger til at bilen ender på 1522 kg etter flere vektbesparende tiltak, regner du kjapt ut av hver hest bare skal skyve så vidt over 3 kg.
Det betyr at denne spesialutgaven har mer kraft per kilo masse enn cabrioleter som Porsche 911 Turbo S, Audi R8 5,2 RSI, Aston Martin DBS Volante og Ferrari California, ifølge Chevrolets beregninger.
427 Convertible gjør null til hundre på under fire sekunder, en quarter-mile på 11,8, klarer laterale krefter på 1,04 G og har en potensiell toppfart på 306 km/t.
Spesialutgaven kommer på markedet til sommeren, men allerede sist helg ble det første eksemplaret solgt på veldedighetsauksjonen Barrett-Jackson Scottsdale for den nette sum av 600.000 dollar.
I tillegg til 427 Convertible Collector Edition skal det også lages noen litt mildere jubileumsutgaver lakkert i arktisk hvitt med diamantblått skinninteriør og blå kalesje. De får nok en langt mer overkommelig pris.
For spesielt interesserte bringer vi en oversikt over Corvettes jubileumsmodeller gjennom tidene. Håper dere tilgir at den er på engelsk.
Spesialutgaver av Corvette: