-
Salgssjef
Svalbard Auto AS:
-
Kunderådgiver logistikk
Svalbard Auto AS:
-
Mekaniker
Svalbard Auto AS:
-
Daglig leder
Mobile Asker AS
-
Operativ salgsansvarlig
Rental Group Mobility AS
-
Bilglassmontør Lørenskog og Ensjø
Cary Norway AS
-
Avdelingsleder Lørenskog
Cary Norway AS
-
Bilpleier- og Teknisk Klargjører
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Hønefoss AS
-
Marketing Communications Specialist
Mazda Motor Norge
-
Produktsjef
Rodin & Co AS
-
Leder forhandlersalg & Salgssjef
Sparebank 1 Finans Østlandet AS
-
Leder skadesenter
Albjerk Bil Drammen AS
-
Avdelingsleder Tromsø
NDI Norge
-
Skadetakserer
Møller Bil Skadesenter Langhus
-
Servicemarkedssjef
Bilia Norge AS
-
Avdelingsmedarbeider
NDS Group AS
-
MG-Salgssjef
Norwegian Mobility Group AS
-
Dele og tilbehørs konsulent
Norwegian Mobility Group AS
-
MG Serviceinspektør / Garantibehandler
Norwegian Mobility Group AS
-
Leder - marked
Bilforlaget AS:
-
Nyhetsredaktør/frontsjef
Bilforlaget AS
-
Serviceleder Bilskade
Gromstad Auto AS:
-
Regionleder
Norges Automobil Forbund
-
Bilkontrollør
NAF Senter Flesland
-
Selger
Egil Verne AS
-
Daglig leder
Bilbransjens Opplæringskontor AS, Bergen
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Røyken
-
Bilteknisk konsulent
NAF Senter Oslo
-
Servicemarkedssjef
Bertel O. Steen Ullevål AS
-
Tekniker
NDS Group AS
-
Teamleder Service
NDS Group AS
-
Servicetekniker
NDS Group AS
-
Salgskonsulent næring
Toyota Buskerud AS
-
Salgssjef
Toyota Buskerud AS
-
Lastebilmekaniker
Bertel O. Steen Lastebil og Buss AS
-
Teamleder
Toyota Romerike AS
-
Bilskadereparatør
Toyota Asker og Bærum AS
-
Kunderådgiver Logistikk
Toyota Asker og Bærum AS
-
Delelageransvarlig
AutoIn bilskadesenter AS
-
Produktsjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Servicemarkedssjef, ORA
Bilia Norge AS
-
Innkjøp- og logistikkansvarlig, ORA
Bilia Norge AS
El Trabant
Det høres nesten ut som en spansk nattklubb. Men når den nye Trabant vises på IAA, er den elektrisk.
Det var ikke bare vi som syntes Herpas forslag til ny Trabant var ganske morsomt. Herpa er som kjent en modellprodusent, og modellbiler tar også ganske stor plass på IAA.
Forrige gang hadde Herpa, i tillegg til sine mer kjente utgaver, også en modell av hvordan de kunne tenke seg en oppfrisket utgave av gamle Trabi skulle se ut.
Det tok ikke mange månedene før Klaus Schindler, Herpa-ansvarlig som dro i gang Trabi-stuntet, kunne fortelle oss at han var i ferd med å sette sammen et nettverk i Sachsen, der man sammen skulle jobbe seg frem mot en fullskalabil til IAA 2009.
Fullskala
Nå er det klart at Herpa-Trabien (hva låter verst, El Trabi eller Herpa Trabant?) får en egen stand i Frankfurt om en måned, og det langt unna modellbilene.
Sentrum i den gruppen av spesialister som har jobbet frem den nye bilen, er et selskap som heter IndiKar som ligger på veien mellom Frankfurt og Dresden i den gamle øst-sone delen.
IndiKar er en del av et større kompleks som heter Farringdon-gruppen, og har blant annet bygget en rekke test-prototyper for bilfabrikker.
Audi, Bentley og Volkswagen er merker de har jobbet på, de har et eget kontor i Neckarsulm på grunn av samarbeidet med Audi, og de har bygget armerte Mercedeser som de også løfter taket på.
For dere som er spesielt interessert i ting som smeller, kan jeg kanskje tilføye at armeringen de tilbyr ikke bare er standardkatalogen (den alle har) fra VR3 til VR 7, men de byr også på militærspesifikasjoner, Stanag 1 eller Stanag 2.
SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT
Basic
Her snakker vi imidlertid ikke armering, vi snakker om noe som er så enkelt som mulig, akkurat som den gamle Trabanten.
Det eneste som kunne stanse den gamle, var EUs miljølover. Mekanikken og oppbyggingen var så enkel at Trabanten kunne gå i evig tid.
Den nye er like enkel, men der er den knatrende, sjarmerende blå-røykende to-takteren erstattet av en enkel el-motor som drives av enkle batterier i inntil 160 kilometer med brukbare prestasjoner.
Herpa her fått med seg flere sponsorer som har gjort det mulig å legge 25 millioner kroner i denne prototypen.
Røtter
Og heldigvis har man vært sentimental nok til å la dette skje like ved Chemnitz, der den opprinnelige Trabanten ble fremstilt.
De har også fått med seg en skikkelig designer til å gjøre prototypen proff. Nils Poschwatta har tidligere jobbet hos VW og vært tett involvert i blant annet up!, Iroc og Euroracer fra Tokyo 2007.
Det man nå håper er at bilen vil vekke så stor interesse på IAA at det dukker opp nok penger til at den kan settes i produksjon.
SAMLEARTIKKEL: ALT FRA FRANKFURT