Opel Insignia OPC Sports Tourer
Opel Insignia OPC Sports Tourer
Opel Insignia OPC Sports Tourer
Opel Insignia OPC Sports Tourer
Opel Insignia OPC Sports Tourer
Opel Insignia OPC Sports Tourer
Opel Insignia OPC Sports Tourer
Opel Insignia OPC Sports Tourer
Opel Insignia OPC Sports Tourer
Opel Insignia OPC Sports Tourer
Opel Insignia OPC Sports Tourer
Opel Insignia OPC Sports Tourer
Opel Insignia OPC Sports Tourer
Opel Insignia OPC Sports Tourer
Opel Insignia OPC Sports Tourer
Opel Insignia OPC Sports Tourer

Familievennlig OPC

Opel Performance Center, OPC, er kjent for å forvandle trauste hverdagsbiler til ekte sportsbiler. Nå er de snart klare med en kjapp og praktisk stasjonsvogn.

Publisert Sist oppdatert

I midten av april lanserte Opel sin OPC-versjon av Insignia sedan. Nå står snart stasjonsvogna for tur, men først må den gjennom en tøff test på Nürburgring.

HER ER INSIGNIA OPC SEDAN

Det er nemlig fast kutyme at alle OPC-modeller skal kjøres 10.000 km på den 20,8 km lange Nordsløyfa før de slippes på markedet. 487 runder på banen som kalles ”Det Grønne Helvete tilsvarer ifølge Opel ca 180.000 km på vanlig vei. Under turen skal bilen gjennom 35.551 svinger og foreta 27.000 gearskift.

Øvelsen foretas over 12 dager, og dermed er sannsynligheten stor for at førerne får oppleve både tåke, regn og sol i Eiffel-fjellene som er kjent for sine skiftende værforhold.

Som sedanen har Insignia OPC Sports Tourer en 2,8-liters V6 med turbo som byr på 260 hk og 435 Nm. Adaptiv 4x4 sørger for å overføre kreftene effektivt til asfalten slik at bilen gjør 0 – 100 km/t på 6,3 sekunder og har en potensiell toppfart på 250 km/t.

SE VIDEO AV OPEL OPC SPORTS TOURER

Powered by Labrador CMS