-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil Trondheim:
Bilselger - RSA Bil Trondheim
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
El-Smart til samlebåndet
I fjor høst kunne vi fortelle at Daimler hadde besluttet å sette en elektrisk utgave av Smart ForTwo i begrenset produksjon. Nå er den litt nærmere.
Det har vært feltforsøk med elektriske Smarter i et par store byer. Først ut var London og Berlin, og så bra har testingen gått, at nå starter serieproduksjonen – om enn i svært begrenset omfang.
Andre generasjon Smart ed vil i tillegg til London og Roma, også delta i prosjekter i Roma, Milano og Paris. Det samme gjelder utvalgte byer i USA.
Utstyrt med Litium-ion batteri vil andre generasjon Smart ed ha større rekkevidde, kortere oppladningstid og bedre kjøreegenskaper. Men håndfaste data vil de foreløpig ikke oppgi, så vi må nok smøre oss med mer tålmodighet. Skjønt tålmodighet er vel ikke noe ukjent begrep for norske elbilkunder heller.
I England ble det i desember 2007 igangsatt et prosjekt hvor 100 elektriske Smarter leases ut i fire år med en prislapp på €375 per måned. Om leieprisen høres stiv ut, så er driftskostnadene svært beskjedne – tilsvarende 0,09 liter på mila.
Elmotoren på 30 kW sørger for 0 – 30 mp/h (48 km/t) på 6,5 sekunder og en toppfart på 96 km/t. Det burde dekke behovet for bykjøring så lenge rekkevidden er akseptabel, men den og oppladingstiden får vi altså ikke vite noe mer om i denne omgangen.