-
Nokian Dekk AS:
Regionsansvarlig/selger – Innlandet
-
Nesbyen Auto AS:
Daglig leder - Nesbyen Auto
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
AutoriaGruppen:
Salgssjef bruktbil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
S. Rødsten Bilforretning AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Lille-Enzo i Tokyo
De ser ut som en blanding av Ferrari Enzo og en Pagani Zonda, men er på størrelse med en Lotus Exige og har en Mazdaspeed 3 motor. Møt Suzusho Supasse.
I Japan har du en mengde byggesettbil-produsenter. Noen ganger lurer de seg ut å åpent terreng, og viser seg frem, for eksempel på det store Tokyo Motor Show.
Det gjorde Suzusho i år, med en vellykket lomme-Superbil som de av en eller annen grunn har døpt Supasse. Kanskje det betyr noe?
Det dukket visstnok opp en forklaring under utstillingen. Han som produserer disse bilene, Tosho Suzuki (like vanlig navn i Japan som Hansen er i Norge), fortalte at det var kjæresten hans som hadde funnet på modellnavnet, fordi denne bilen var så lett å kjøre forbi med.
Det nærmeste vi kommer ”kjøre forbi” og Supasse er franske ”surpasser” – hvis dette er forklaringen burde partneren få påspandert et nytt franskkurs.
Men selve bilen ser det ikke ut til å være noen feil ved. Den er svært kompakt, har en midtmontert Mazda-trimmet Mazda-motor, 2,3 liters turbo og 265 hester og vekten går ikke lenger enn til 850 kg.
Det gjør nulltilhundre på seks veldig troverdig, 260 km/t kan vi også tro på, men det beste blir nok kjøreegenskapene.
Skikkelig balansert, får vi håpe, med Cayman-type vektplassering (som er noe helt annet enn vektfordeling), og 150 kg under tonnet høres veldig positivt ut. Back to the sixties, på en måte. Bortsett fra at her har du komplett utvalg i førerhjelp-elektronikk.
Chassiset er forresten en twin-tube selvbærende spaceframe, får vi vite, og karosseriet er i glassfiber. Vekten er altså ikke holdt nede ved hjelp av ekstreme lett-materialer.
Det er ikke store vyer over produksjonsplanene. 100 stykker skal bygges de neste fire årene, og den første skal være klar utpå nyåret. Heller ingen planer om eksport, men det er nok ganske sikkert at det tar ikke lang tid før den første, spesialimporterte, er til salgs i Storbritannia.