-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Gromstad Auto AS:
Operativ salgssjef Audi
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Møller Bil Åsane:
Nybilselger Skoda
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
Motor Forum AS, Oslo:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Viking Kontroll AS:
Leder drift og utvikling
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ford med Europa-pluss
Ford jubler over sitt første kvartals-pluss i Europa på tre år. GM måtte derimot tåle et solid tap – med det hadde sammenheng med at de stengte Bochum-fabrikken.
Europa har vært et stort, svart hull for de amerikanske bilfabrikkene de siste årene. Men med solid inntjening hjemme (rekord for Ford) begynner det heldigvis også å lysne i Europa.
Tilsynelatende ser det imidlertid mørkere ut for Opel. I annet kvartal tapte de 305 millioner dollar, nesten tre ganger så mye som for et år siden.
Men mesteparten av dette kan åpenbart føres tilbake til stengningen av Bochum-fabrikken, som på sikt vil være med på å gi et positivt bidrag til Europa-finansene. Overkapasitet koster mye.
GM-konsernet tjente bare 190 millioner dollar, ned fra 1,26 milliarder i fjor, men i dette kvartalet ble mer enn en milliard avsatt i forbindelse med de ferske tilbakekallingene og til et fond for folk som skal ha erstatning.
Men på tross av all tilbakekallingen og negativ presse, økte omsetningen med en prosent, og det er ikke noe som tyder på at kundene er skremt.
Tvert om: GM bruker tilbakekallingene proaktivt: de har solgt 6.600 nye biler til folk som egentlig kom for å skifte ut den defekte tenningslåsen.
Over hos Ford er det imidlertid bare pluss.
På verdensbasis tjente de 2,6 milliarder dollar i annet kvartal. 2,4 av dem kom fra Nord-Amerika – det betyr en driftsmargin på 11,6 prosent - og var ny rekord for regionen.
Og endelig kunne Europa bidra med et pluss, ganske beskjedent riktignok – 14 millioner dollar – men et pluss er et pluss. For et år siden leverte Europa et minus på 320 millioner.
Også Ford måtte ta en smell eller to i Europa. Den ene relaterte også til fabrikk-stengning. 152 millioner forsvant i forbindelse med stengningen av Genk.
Men den andre var vesentlig større, 329 millioner dollar ble avkrevet på grunn av verdifall på deres Ford Sollers-joint venture anlegg i Russland.
Begge kjempene ser optimistisk på femtiden: GM sier at de regner med at de neste tallene «vil reflektere GMs historiske snitt-tall», og Ford holdt fast ved et profitt-mål på mellom 7 og 8 milliarder dollar i år.