-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
Toyota passerer GM
Det har ligget i kortene at Toyota snart ville overta plassen til GM som verdens største bilprodusent, men det gikk raskere enn selv de optimistiske prognoser forutsa.
![Toyota passerer GM](https://image.bilnorge.no/403037.webp?imageId=403037&width=960&height=650&format=jpg)
I årets første kvartal banket nemlig Toyota GM med 90.000 biler. Dermed kan de (foreløpig) kalle seg verdens største bilprodusent, ikke bare verdens største merke som de har vært lenge.
I følge detnews.com solgte Toyota 2.348 millioner biler i januar-mars 2007 mens tilsvarende tall for GM var 2.260 millioner. Selv om tallene kun gjelder første kvartal, skal det nok bli tøft for det amerikanske konsernet å holde tritt med japanerne.
For hele 2006 skilte det 162.000 biler i GMs favør etter at Toyota kunne se tilbake på en produksjonsvekst på 10 prosent. I USA oppnådde Toyota i fjor en markedsandel på 16 %, foran Chrysler, men bak Ford (17 %) og GM (22 %).
Toyotas mål er en global markedsandel på 15 % i 2010, og da kommer nærmere en million salg i Kina samt ny fabrikk i India godt med i regnestykket.