-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Customer Experience Manager
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
Toyota passerer GM
Det har ligget i kortene at Toyota snart ville overta plassen til GM som verdens største bilprodusent, men det gikk raskere enn selv de optimistiske prognoser forutsa.
I årets første kvartal banket nemlig Toyota GM med 90.000 biler. Dermed kan de (foreløpig) kalle seg verdens største bilprodusent, ikke bare verdens største merke som de har vært lenge.
I følge detnews.com solgte Toyota 2.348 millioner biler i januar-mars 2007 mens tilsvarende tall for GM var 2.260 millioner. Selv om tallene kun gjelder første kvartal, skal det nok bli tøft for det amerikanske konsernet å holde tritt med japanerne.
For hele 2006 skilte det 162.000 biler i GMs favør etter at Toyota kunne se tilbake på en produksjonsvekst på 10 prosent. I USA oppnådde Toyota i fjor en markedsandel på 16 %, foran Chrysler, men bak Ford (17 %) og GM (22 %).
Toyotas mål er en global markedsandel på 15 % i 2010, og da kommer nærmere en million salg i Kina samt ny fabrikk i India godt med i regnestykket.