-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
GM-Daewoo klar i april
Verdens lengste ikke-handel fortsetter i samme tempo. Men siden dere nå antagelig er fra dere av spenning, det er flere uker siden vi har brakt siste ikke-nytt om Daewoo-GM dealen, skal vi fortelle dere at igjen er det ikke noen merkbar bevegelse i forholdet.
Det er GMs nye mann i Stillehavs-regionen, Fritz Henderson, som lister opp noen detaljer som må avklares: hvilke oversjøiske operasjoner GM skal overta, størrelsen på kravene mot Daewoo, avtaler med fagforeningene, velvilligheten hos underleverandørene, for ikke å snakke om ganske kompliserte garanti- og ansvars-forhold.
Men så snart disse bagatellene er ute av verden er GM klar til å gjøre en avtale. På direkte spørsmål sa han at 30 dager kanskje er i snaueste laget. Men han ba ikke om et år til, han sa at 60 dager nok burde holde.
Det er snart 2 år siden Ford backet ut av en avtale ingen kunne begripe at Ford hadde foreslått, hvorpå GM kom på banen. Den gjeldstyngede bilprodusenten Daewoo kan ikke klare seg på egen hånd, men de fleste er nå enige om at den vil bli en god tilvekst for GM, de koreanske småbilene ville bli et godt supplement til Generalens klassiske produkter på hjemmemarkedet.
Henderson sa at Ting Tar Tid, at det de holdt på med her var adskillig mer komplisert enn bare å overta en fabrikk, og at det fremdeles ikke var noen garanti for at det ikke fantes noen snubletråder i innspurten. Men dette er fremdeles det riktige å gjøre sa han, og tenkte nok på å få etablert enda et fotfeste i Asias sterkest voksende marked.