-
Scania:
Verksmester/teknisk leder
-
DRIVE Mobility:
Teknisk salgsrådgiver
-
Møller Bil Outlet Stor-Oslo:
PDI (Pre-delivery inspector)
-
Møller Bil Outlet Alnabru:
Garanti og logistikk
-
Bertel O. Steen AS:
Salgssjef Mercedes-Benz Minibuss
-
Jensen & Scheele AS:
Plassjef, Jensen & Scheele
-
Jensen & Scheele Bil AS:
Bruktbilansvarlig, Jensen & Scheele
-
Hedin Automotive:
Salgsleder MG
-
RSA Bil:
Plassjef - RSA Bil Tromsø
-
Toyota Asker og Bærum avdeling Rud:
Salgskonsulent nybil
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
RN Norge:
Sales Operations Coordinator
-
Werksta Norway AS:
Kundemottaker og Takserer
-
RSA Bil:
Bilmekaniker/tekniker - RSA Bil Arendal
-
Werksta Norway AS:
Bilskadereparatører
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Salgssjef
-
Ragn-Sells Autoparts AS:
Selger proffmarked
-
Premium Cars Stor-Oslo:
Selger Zeekr
-
Electric byMEDHUS AS:
Detailer / Bilklargjører
-
RSA BIL Fredrikstad:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Fredrikstad
-
Autoringen AS:
Key Account Manager
-
RSA BIL Drammen:
Bilmekaniker/tekniker - RSA BIL Drammen
-
Mobile AS:
Forhandlerutvikler servicemarked
-
Mobile AS:
Ambulerende kundemottager
-
RN Norge:
Warranty Specialist
-
RSA Bil:
Mekaniker/tekniker - RSA BIL Trondheim
-
RøhneSelmer AS:
Nybilselger – Privat og Næring
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Mekaniker/Tekniker
-
Møller Bil Skadesenter Orkdal:
Biloppretter/Lakkerer
-
Alt i Alt AS:
Bilmekaniker / Stedfortreder for Teknisk leder
-
Alt i Alt AS:
Teknisk Leder
-
Sekkingstad Bil AS:
Faglært bilmekaniker
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Nybilkoordinator
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Mekaniker
-
RøhneSelmer AS:
Servicerådgiver
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
RSA:
Forhandlerkonsulent - RSA Deler og Tilbehør
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
Ny arbeider-runde i Korea, uten krig
Det er dessverre slik at et skikkelig runde med koreanske bilarbeidere, streik og lønnsforhandlinger, uten at politiet har slått noen i hodet er en større nyhet enn dersom det hadde vært tilløp til krig. Nå er avtalene i havn og det var ingen slag i år.
Daewoo-arbeiderne, delvis oppmuntret av et doble august-salg, krevde 24% lønnsøkning – uten en eneste streiketime oppnådde de nesten 15%. Klart inflasjonsdrivende denne også, regjeringen er lite glad for slike løsninger, men en industri som går så det griner, samtidig som militante arbeidere ved andre fabrikker sørget for at streiker reduserte august-omsetningen med mange hundre millioner dollars, må komme med innrømmelser.
Innrømmelsene hos Hyundai var ikke fullt så dramatiske. Litt over 8,5% økte arbeiderne med der, samtidig som de kuttet ned på arbeidstiden og fikk sikret et par andre avtaler. Dette kom etter 7 ukers bastant streik.
Arbeiderne på søsterfabrikken Kia fikk nesten 9 prosent og kortere arbeidstid, her kunne de nøye seg med tre ukers streik – det hjalp nok at Hyundai hadde vist muskler.
Hyundai fortalte om en 40% nedgang i julisalget, på grunn av streikene og hos Kia ble det nesten 50% nedgang i august. Derfor kunne vel Daewoo-sjef Nick Reilly si, uten ljugekors, at han var meget fornøyd med den proffe og avslappede tonen som var holdt gjennom forhandlingene.