-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Ny arbeider-runde i Korea, uten krig
Det er dessverre slik at et skikkelig runde med koreanske bilarbeidere, streik og lønnsforhandlinger, uten at politiet har slått noen i hodet er en større nyhet enn dersom det hadde vært tilløp til krig. Nå er avtalene i havn og det var ingen slag i år.

Daewoo-arbeiderne, delvis oppmuntret av et doble august-salg, krevde 24% lønnsøkning – uten en eneste streiketime oppnådde de nesten 15%. Klart inflasjonsdrivende denne også, regjeringen er lite glad for slike løsninger, men en industri som går så det griner, samtidig som militante arbeidere ved andre fabrikker sørget for at streiker reduserte august-omsetningen med mange hundre millioner dollars, må komme med innrømmelser.
Innrømmelsene hos Hyundai var ikke fullt så dramatiske. Litt over 8,5% økte arbeiderne med der, samtidig som de kuttet ned på arbeidstiden og fikk sikret et par andre avtaler. Dette kom etter 7 ukers bastant streik.
Arbeiderne på søsterfabrikken Kia fikk nesten 9 prosent og kortere arbeidstid, her kunne de nøye seg med tre ukers streik – det hjalp nok at Hyundai hadde vist muskler.
Hyundai fortalte om en 40% nedgang i julisalget, på grunn av streikene og hos Kia ble det nesten 50% nedgang i august. Derfor kunne vel Daewoo-sjef Nick Reilly si, uten ljugekors, at han var meget fornøyd med den proffe og avslappede tonen som var holdt gjennom forhandlingene.