-
Norwegian Mobility Group AS:
Leder for serviceskolen
-
Subaru Norge AS:
Teknisk Trener & Teknisk Support
-
Møller Bil Bruktbil AS avd. Hvam:
Innkjøper bruktbil
-
Bilia Norge AS:
Salgsleder, Mini Skøyen
-
Motor Forum Ålesund:
Ettermarkedsleder
-
Møller Bil Asker og Bærum:
Bruktbilselger
-
Toyota Haugesund AS:
Salgssjef
-
Møller Bil Oslo Vest Volkswagen:
Fagtekniker
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Sulland Lier:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Otta
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
BilXtra Skøyen AS avd Asker:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
$ 1 milliard til Daewoo
På ett-års dagen for GM Daewoo Auto & Technology Co kunne Generalen fortelle at det skal investeres mer enn 1 milliard dollar i den koreanske datteren frem mot 2006. Nye modeller og dieselmotorer skal komme ut av dette.
Når Generalen nå forplikter seg til massive investeringer er det for å komme med nye modeller som øker bredden og som gjør at Daewoo bedre kan møte Kia og Hyundai ute i felten. 80 prosent av investeringen skal gå til utvikling av og produksjonslinjer for nye modeller. Konkret blir det nevnt en hatchback-utgave av Lancetti (som også kommer til Europa med debut på Geneve-utstillingen) og en revidert Matiz sent på høsten, men det snakkes også om det meste fra SUVer og små åpne sportsbiler, til store sedaner.
200 millioner dollars skal brukes til å bygge en dieselmotorfabrikk i samarbeide med Fiat & GM Powertrain. Den skal stå ferdig om to år, og produsere motorer som vi også finner i Fiats og Opels mindre biler i dag.
Det er spenstig gjort av GM å komme med disse planene samtidig som resten av SørKorea spenner livremmen inn. Myndighetene har nettopp skrudd ned prognosene for veksten i landets produksjon fra 5,3 til 2,6 prosent mens det parallelt er en rekke tegn som tyder på at konsumentene blir meget mer forsiktige.