-
ExhibitionPoint AS:
Avdelingsleder
-
Teknisk Bureau AS:
Bilmekaniker
-
AutoProff Norge AS:
Vurderingsspesialist
-
Toyota Asker og Bærum:
Salgskonsulent
-
Jensen & Scheele Bil:
Markedssjef
-
Toyota Insurance Services:
Leader- Strategic Projects
-
Møller Bil Kongsvinger:
Lærling
-
Bilia Norge AS:
Regiondirektør, Volvo
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Porsche Center Asker & Bærum:
Selger nye Porsche
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Saferec AS:
Mekaniker
-
Bærum Bilverksted AS:
Bilmekaniker/Teknisk leder/Kundemottaker
-
Bilia Norge AS:
Delesjef
-
MECA Service AS:
Avdelingsleder
-
MECA Service AS:
Kundemottaker
-
MECA Service AS:
Teknisk leder
-
MECA Service AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekanikere og mekaniker-lærlinger
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss:
Mekaniker
-
Car-O-Liner Norge:
Field Service medarbeider
-
Harald A. Møller AS:
Forretningsutvikler Servicemarked
-
Knoks Bildeler AS:
Mekaniker
-
Stjørdal Auto AS:
Innkjøper
-
Kristiansund Karosseri AS:
Biloppretter
-
Ydse Auto AS:
Bilmekaniker
-
Bilskadesenteret Voss AS:
Biloppretter
-
MyCar:
Innkjøper
Japanerne inn på Daewoo-dealen
Da GM i sin tid underskrev intensjonsavtalen med Daewoo, den avtalen som med tiden ble en helt fast avtale, var GM-partneren Fiat (20%) med som underskriftpartner. Men i dag har Fiat mer enn nok med seg selv, derfor inviterer GM andre av sine partnere til å bli med til Korea.
Noe mer enn det er foreløpig ikke sagt, men observatører regner med en kontant innbetaling på ca 100 millioner dollars. Dette vil i så fall si at Suzuki får ca. 15% av det nye selskapet (der det også deltar store koreanske interesser) og det er atskillig mer enn man opprinnelig hadde trodd. Men det er også helt klart at Suzuki kan ha mye å hente fra en slik nær kontakt. Her kan man både dele store komponenter og store markeder.
Det er heller ingen som utelukker at også Subaru blir en partner her. Subarus nåværende operasjon med bygging av Opels Zafira på sin Thai-fabrikk og salg av denne under eget navn på en rekke asiatiske markeder, viser klart at GM er svært kjapp på foten når det gjelder Asia-strategi for tiden.
Derfor er det spesielt interessant at det også snakkes om at Shanghai Automotive Industry Corp. også er inne i bildet. Dette er en av Kinas største bilfabrikker, med sterke bånd til GM. I så fall første gang en stor Kinesisk bedrift har kjøpt seg inn i et utenlandsk produksjonsselskap. Det ville ikke vært unaturlig om det var GM som var katalysator for et slikt gjennombrudd.