-
Møller Bil Skadesenter Alnabru:
Bilskadereparatør
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Salgssjef Volvo Car Ryen
-
Kverneland Bil:
Innkjøper bruktbil
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Team Verksted AS:
Delelager/kundemottak
-
Autoringen Oslo AS:
Takstmann
-
Motor Forum AS, Oslo:
Teamleder Verksted
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Nybilselger
-
Andresen Karosseri AS:
Biloppretter
-
Bilhuset Viken AS:
Teknisk Leder
-
Harald A. Møller AS:
Prisanalytiker
-
Bilco Hønefoss AS:
Mekaniker
-
Hyundai Motor Norway:
Service Enigneer
-
DNB:
Rådgiver/Fagansvarlig - Autolease Norge Teknisk avdeling
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Gol
-
DRIVE Mobility AS:
KAM / Salgansvarlig
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Gumpens Auto Grenland:
Daglig leder
-
Gumpens Auto Grenland:
Biloppretter
-
Team Verksted AS:
Karosseriavdelingen
-
Berg Auto AS:
Team leder / Garanti behandler og Bilmekaniker med fagbrev
-
Tryg:
Salgssjef
-
Tønsberg Autoservice AS:
Bilmekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Bilservice AS:
Bilmekaniker
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Bilmekaniker
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil
-
Bilforlaget AS:
Vaktsjef/journalist
Kinesere starter produksjon i Europa
Det lyder nesten som en dårlig anekdote – men tro det eller ei – kinesiske Shanghai Automotive Industry er heteste navn når det gjelder å overta Daewoos polske bilfabrikk.
Daewoo har i flere år bygget biler i Polen. Avtalen ble gjort før General Motors overtok Daewoo-konsernet og ved fabrikken i Polen bygges det eldre Daewoo-modeller. Bilene selges bare i det østlige Europa. Nå går avtalen ut slik at den polske fabrikken ikke lengre vil få deler fra Daewoo. Derfor er fabrikken til salgs.
Shanghai Automotive er også en av de mest aktive i kampen om å overta koreanske SsangYong Motors. Shanghai Autpomotive har nemlig masse penger etter lukrative avtaler i Kina der de produserer biler i første rekke for Volkswagen og General Motors.
Trolig er ideen at Rover skal stå for utvikling av de modellene som Shanghai vil produsere. Kineserne er nemlig meget svake på teknisk utvikling av modeller da de til nå bare har bygget biler på lisens for andre.