-
Bilskadereparatør
Bertel O. Steen Asker og Bærum AS
-
Mekaniker
Volvo Car Stor-Oslo AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Dal
-
Bilberger
REDGO Norway AS avd Oslo
-
Bilansvarlig
Bertel O. Steen Lørenskog
-
Kunderådgiver
Toyota Østfold AS
-
Salgskonsulent Næring
Toyota Romerike AS
-
Salgskonsulent
Porsche Center Son AS
-
Bilkontrollør
NAF senter Mastemyr
-
Innkjøpsansvarlig
Motor Part AS
-
Bilmekaniker
Sør Caravan AS
-
Mekaniker/tekniker
Birger N. Haug AS avd Asker og Bærum
-
Bruktbilselger
Birger N. Haug AS avd Gardermoen
-
Oppretter
Volmax
-
Bruktbilselger
Bertel O. Steen Vestfold AS
-
Næringsselger
RøhneSelmer AS
-
Digital innkjøper
Autoproff Norge AS
-
Digital selger
Autoproff Norge AS
-
Senterleder
NAF senter Stavanger
-
Mekaniker
Birger N. Haug Oslo
-
Teamleder
Birger N. Haug Oslo
-
Takstmann
AutoIn bilskadesenter AS
-
Sales Specialist
Axalta Coating Systems Norway AS
BUCHER
Bucher-Guyer AG i Niederwenningen i Sveits startet produksjon av lastebiler med firehjulstrekk og 2 ½ til 3 ½ tonns lastekapasitet i 1976. Motorstørrelsen varierte fra en 1,5-liters Leyland diesel på 40 hk til en 1,8-liters VW bensin-boxer på 70 hk.
Fabrikkens store løft kom da det sveitsiske forsvaret utlyste en internasjonal konkurranse for utkast til hærens neste generasjon terrengkjøretøyer. Bucher allierte seg med tekniske universiteter i inn- og utland og vant dermed konkurransen med sin konstruksjon DURO, som står for DUrable and RObust. Hæren bestilte en leveranse på 3000 biler for tidsrommet 1994 til 2001. Ved utløpet av dette året hadde over 5000 enheter blitt komplettert.
Biltypens store trekkplaster var at automatisk transmisjon var standard, noe det også har vært hele tiden siden. Rundt 2000 ble også automatisk diffsperre standard. Etter en kort tilvenningsperiode oppleves Duro som ekstremt enkle å kjøre. De Dion-aksler foran og bak sørger for konstant bakkeklaring uavhengig av last.
Bucher Duro kunne fåes med 2 eller 3 aksler og en lang rekke påbygg. Mye ble laget av aluminium og komposittmaterialer. Lasteevnen var opptil 3,7 tonn, totalvekten varierer fra 5,8 til 7 tonn. Motoren er en 3,8-liters 6-sylindret VM (Detroit Diesel) med 320 Nm dreiemoment. Bucher hadde ikke noe egentlig emblem, kun en rektangulær plakett med firmanavnet i store bokstaver.
I Norge fant firmaet Sigurd Stave Maskin AS ut at kjøretøytypen kunne være interessant for bl.a. linjemontører og redningstjeneste, og stilte ut et par eksemplarer på Transport 2001-messen på Sjølyst. Det virker som om den store responsen uteble, for deretter ble det stille rundt Bucher Duro her hjemme.
Og det samme gjaldt forsåvidt i produksjonslandet Sveits, der Bucher solgte rettighetene på Duro til General Dynamics-selskapet MOWAG GmbH i Kreuzlingen i 2002. MOWAG har siden 1950 vært et spesialfirma for armerte kjøretøyer til militært bruk og har både panservogner og ombygde Humvee/ Hummer på menyen, en meny der også Bucher Duro har funnet en naturlig og attraktiv plass - ytterligere 3500 eksemplarer har blitt bygget fra overtakelsen og ut 2005.