-
Auto 8-8 Imaas:
Salgsleder / Selger
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Selger
-
Borgar Kittilsen Verksted AS:
Bilskadereparatør
-
Team Verksted AS:
Avdelingsleder
-
Møller Bil Gran:
Garantiansvarlig
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
-
Kverneland Bil AS:
Salgssjef Ford Nyttekjøretøy
-
Møller Bil Skadesenter Romerike:
Skadeleder
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Mekaniker
-
NAF Senter Dal:
Senterleder
-
Fremtind:
Teknisk rådgiver / skadeinspektør
-
Motorpool Handel AS:
Kunderådgiver / Service advisor
-
Bertel O. Steen:
Innkjøper bruktbil
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Oslo
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Drammen
-
Viking Kontroll AS:
Teknisk kontrollør, Tønsberg
-
Harald A. Møller:
Produktspesialist Tilbehør
-
Toyota Asker og Bærum:
Bilskadereparatør
-
BIR Husholdning AS:
Mekaniker tunge kjøretøy
-
Gromstad Auto AS:
Billakkerer
-
Gromstad Auto AS:
Bilmekaniker Audi
-
Tide Verksted AS:
Bilmekaniker
-
Hønefoss Bil AS:
Bilmekaniker, Tekniker
-
Keyloop AS:
Area Sales Manager, Norway
-
Volmax AS:
Oppretter / karosserimedarbeider
-
Tjølling Drift AS:
Teknisk sjef
HUMMER
Historien om Hummer går tilbake til 1970, da bilkonsernet American Motors Corporation (AMC) delte seg i en sivil og en militær divisjon. Den militære delen fikk navnet American Motors General Corporation (AMG).
Frøet til dagens Hummer var lagt. I juli 1979 tok AMG fatt på oppgaven, og 11 måneder senere sto prototypen klar for prøvekjøring. Nøyaktig et år etter, i juni 1981, mottok AMG en fase 1-ordre på flere prototyper med tanke på enda hardere tester. Bilene besto prøven og U.S.Army bestilte 55.000 HMMWVer for leveranse i 1985. Disse ble produsert i det som engang var navngjetne Studebakers hjemby, South Bend i Indiana.
Blant soldatene ble terrengbilen kalt Humvee, navnet Hummer, som vel best oversettes med brummer eller durer, dukket først opp da det ble besluttet å produsere bilen også for det sivile marked etter oppmerksomheten den fikk på TV under Gulfkrigen i 1990.
Den sivile modellen, Hummer H1, kom på markedet i 1992 og har blitt levert i fire versjoner. Salget oppfylte forventningene til tross for den høye prislappen og den relativt lave toppfarten på landevei, hovedsakelig grunnet bilens macho-appell som er tømret på både krigshistorikken, designet, dimensjonene og skyvehjelp fra visuelle råtasser som Arnold Scwarzenegger. Noen få ble også solgt i Norge, bl.a. gjennom Porsche-importøren.
Hummer har ikke noe egentlig emblem, annet enn en spesiell skrifttype som er like bred og kraftig som merkets modeller i seg selv. Et samarbeid mellom AMG og General Motors medførte at sistnevnte overtok en del rettigheter og resulterte i H2, en mer kompakt og volumorientert modell som ble presentert som konseptbil på Detroit-utstillingen 2000. Et annet resultat av GM-tiknytningen var at DaimlerChrysler, som overtok AMC som igjen inkluderte Jeep, protesterte mot Hummer-grillen: Den besto av 7 loddrette slisser, noe som også har vært Jeeps varemerke (i stedet for emblem) siden Jeep-oppstarten noen kriger før Gulfkrigen.