-
Hedin Performance Cars:
Servicemarkedsleder
-
Hedin Performance Cars:
Servicerådgiver
-
Hedin Performance Cars:
Delelagerekspeditør
-
Møller Bil Ensjø - Møller Bil Etterstad:
Bilmekanikere og fagteknikere
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Hjulutrustningsarbeider/ mekaniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Fagtekniker
-
Møller Bil Gjøvik:
Bilmekaniker
-
Bertel O. Steen Tønsberg:
Bilglassmontør
-
Møller Bil AS:
Bruktbilselger
-
Namdal Bilskade AS:
Skaderådgiver og bilskadereparatør
-
NAF Senter Bergen:
Bilmekaniker
-
Møller Bil Trondheim:
Nyttekjøretøyselger
-
RSA BIL Trondheim:
Selger nybil BYD
-
Bauda AS:
Daglig leder
-
Toyota Østfold AS:
Salgskonsulent
-
Team Verksted AS:
Varebilmekaniker og lastebilmekaniker
-
Tyretrust Norge AS:
Key Account Manager -Salgsansvarlig
-
Bilia Norge:
Bruktbilsjef, Hamar
-
Carstore:
Junior innkjøper
-
Erik Arnesen Helsfyr:
Selger Mercedes-Benz nyttekjøretøy
-
Harald A. Møller AS:
Teknisk instruktør
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Fleet Manager
-
Volvo Car Stor-Oslo:
Produkt og Handover Spesialist
-
Lexus Fredrikstad:
Salgskonsulent
-
MAN Truck & Bus:
Salgskonsulent Trucks
-
MAN Truck & Bus:
Key Account Manager
-
Motortechnik:
Kundemottaker og Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Porsche Center Oslo:
Selger nye Porsche
-
MyCar:
Bilselger
-
Bilforlaget AS:
Journalister/Reporter
Ladbar S-Klasse med firehjulsdrift
Nye Mercedes-Benz S-Klasse kan nå bestilles som ladbar hybrid med 4MATIC firehjulsdrift.
Modellen heter S 580 e 4MATIC, og leveres i både kort og lang utgave. Startprisen er på 1.516.000 kroner for den korte utgaven, mens du må legge til 37.000 om du vil ha den lange som gir ekstra baksetekomfort.
Den ladbare blir dermed rundt 300.000 kroner rimeligere enn en S 580 uten e i betegnelsen med tilsvarende effekt. Avgiftsbesparelsen utgjør ca. 325.000, så du betaler lite ekstra for teknologien.
De første bilene kan sees på norske veier allerede nå.
Med en elektrisk rekkevidde på opptil 108 kilometer (WLTP), og en elektrisk effekt på 150 hestekrefter vil S-Klasse plug-in hybrid kunne operere helelektrisk i mange situasjoner.
Bensinmotoren er en 3-liters rekkesekser med 367 hestekrefter. Den totale systemeffekten er på 510 hestekrefter og maks dreiemoment er 750 Nm, tilstrekkelig til en akselerasjon fra 0 til 100 km/t på kun 4,9 sekunder.
Batteriet er nå ifølge produsenten bedre integrert enn i forgjengermodellen der bagasjerommet ikke lenger har et trinn opp. Men du «mister» likevel 190 liter sammenlignet med modellene med bensin- og dieselmotor.
En 11 kW ombordlader er standard for AC-lading, men bilen kan også hurtiglades på opptil 60 kW. Det betyr at selv et tomt batteri kan lades helt opp på kun rundt 30 minutter.
– S-Klasse har alltid vært spydspissen i modellrekken til Mercedes-Benz, og den nyeste utgaven er tro mot denne tradisjonen. Med en elektrisk rekkevidde på over 100 kilometer er S-Klasse som ladbar hybrid den beste i klassen, sier konserndirektør Kjetil Myhre i Mercedes-Benz Norge, hos Bertel O. Steen.
Sjekk vår nybilbase for tekniske data og priser