-
Team Verksted AS:
Mekaniker Orkanger
-
Bilia Insignia:
Salgsdirektør, Bilia Insignia
-
Møller Bil Skadesenter Langhus:
Produktiv lakkleder/lakkerer
-
Bertel O. Steen Lastebil og Buss, Lørenskog:
Mekaniker
-
Motor Forum Oslo AS:
Operativ Salgsleder Nybil
-
Frydenbø Bil Ålesund AS:
Bilmekaniker
-
Team Verksted AS:
Mekaniker Lærdal
-
Team Verksted AS:
Kundemottaker
-
Nardo Bil Ålesund AS:
Servicemarkedsleder
-
Hyundai Motor Norway:
Regional Manager Sales
-
Team Verksted AS:
Industrimekaniker
-
Birger N. Haug AS:
Teknisk Leder
-
Bilbutikk1 as Avd Ås:
Kundemottaker / Delelagermedarbeider
-
Albjerk Bil Lier AS:
Mekaniker
-
Gumpens Auto Grenland AS:
Daglig leder
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS:
Mekaniker
-
Tide Verksted AS, Avdeling Voss:
Mekaniker tyngre- og lette kjøretøy
-
Tellnes Autosenter AS:
Tungbil- og lettbil Mekanikere
-
Auto-Benz AS:
Bilmekaniker
-
Xpeng Motors (Norway) AS:
Regional Ettermarkedsleder
-
Rettedal Bilkontroll AS:
EU-kontroll, produksjon og lager, kombinert stilling
-
Alfie Bilskade AS:
Biloppretter
-
Bilia Drammen:
Bilmekaniker, Volvo/ Xpeng Drammen
-
Bilia Norge:
Bilmekaniker, BMW Skøyen
-
Werksta Bergen Åsane:
Verkstedleder
-
Strømmen Bilverksted AS:
Bilmekaniker - Personbil

Ny produksjonsnasjon: Indonesia
Vi kan vist like godt begynne å venne oss til bilproduksjon på steder vi aldri hadde regnet med. De siste som melder seg på nå er Indonesia.
Vi har i løpet av få år møtt Vinfast fra Vietnam og Togg fra Tyrkia er på vei inn i Tyskland nå. Yugo har sagt den kommer, fra Serbia.
Og nå er det en fabrikk som er en del av Indonesias forsvarsindustri – svært statlig med andre ord – som nettopp har vist seg frem på en internasjonal bilutstilling i Tangerang.
Bygget på kinesisk
De stilte ut en 1:1 leirmodell av noe som skal bli den nye nasjonale indonesiske personbilen.
Det finnes foreløpig ikke detaljer om den, det eneste vi vet er at den er bygget på noe veldig kinesisk, akkurat som de to andre Indonesiske produsentene Aletra og Polytron.
Polytron som forresten også debuterte med en mellomklassebil på Gaikindo-utstillingen, har en bil som var en ren Skyworth fra Kina.
Også Aletra er Kina-basert. I bunnen ligger det en Livan som er noe med Geely i bakgrunnen.
Også denne nye fra Teknologi Militer Indonesia har kinesisk i bunnen, uten at vi vet hva det er. Selv om 83 kWt og 204 hk gjør det lett å tenke på 3.0 plattformen fra BYD.
Italiensk design
Men vi vet de har reist til Torino for karosseriet som de har fått Italdesign til å designe og konstruere og at de foreløpig kaller bilen i2C.
Klassisk SUV med seks eller syv seter og et eksteriør som er såpass spesielt at det skulle gå an å kjenne det igjen.

En delegasjon fra Italdesign var tungt til stede ved avdukingen.
Det er klart det er fristende å bli lokal produsent i et marked der første halvår i år endte på snaue 400.000 biler – på tross av en nedgang på 20 % i juni.
Med en regjering som kan være fristet til å gi en statseid produsent visse lettelser kan dette fort bli en stor aktør.
Men det ser ikke ut som det er noe underlig med Indonesias registreringslister som kan tydes i retning av favoriserte merker.
Du finner kinesere på 6. og 8. plass på merkestatistikken (Chery og BYD) med Toyota på førsteplass med 33 % etter første halvår.
Ti på topp modellene er: Toyota Kijang Innova, Daihatsu Gran Max Pikap, Daihatsu Sigra, Toyota Avanza , Toyota Rush, Mitsubishi Xpander, Honda Brio, Suzuki Carry Pikap, Suzuki Fronx og – den første kineseren – Denza.
Jeg tror ikke du skal holde pusten til du får se den første i2C på registreringsstatistikken.